08 september 2007

Dagens Begravning

Idag begravs en hund, i alla fall är det en hund begraven. Alla tror att det är någonstans i Brommaland eller möjligtvis ute i Upplands-Väsby, men sanningen kanske ligger i Solna??

Idag spelas en av semifinalerna i Svenska Cupen. Sensationslaget från Division I, Väsby United möter "troslaget" från Kalmar och när man studerar detta Väsby lite noggrannare visar det sig att klubben numera är en underklubb till det svarta misärlaget från Solna och det är nu hunden dyker upp! Hunden som vi begravde tidigare i detta inlägg??

För hur kan han mr fronning, alias han Klasch, alias mr Block ha sina sympatier i Väsby, Bensinpojkarna och Djurgården, samtidigt som detta Väsby då är hårt lierat med arvfienden nummer ett? Detta går ju inte ihop, eller hur!! Och detta samtidigt som under signaturen "Upprörd i Bromma", beskyller undertecknad för att i princip vara mutbar?? Huvva, huvva.

Så var är hunden begraven? Har han fler alias, denne mystiske man som påstår sig bo i Brommaland i närheten av Grimsta? Eller är det kanske som så, att när posten delas ut som hamnar den i brefvlåda med postnummer som hör hemma i Solna??

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. En gravad hund?? Anar du en gravad hund?? Nog för att jag inser att mr J är förvirrad men att försöka koppla ihop mig med någon "upprörd i Bromma" är ju rent tarvligt och aningen infantilt. Tror du jag (Moi) är den ende personen bosatt i Bromma förmögen till upprördhet??!! Vafalls??!

    Vad gäller Väsbys osmakliga koppling till den allmänna klubben kan jag bara säga att det är mycket tråkigt men inget jag kan göra något åt. Jag tillåter mig därför att skänka dem en välgångstanke inför en sådan match som dagens :-( mot Kalmarbönderna.

    Lapplandsväsby forever!

    /PEF

    SvaraRadera
  2. En gravad hund, nja snarare en grovad kontaminasammanblandning ...
    Det klart som attan att det finns många i Bromma som är förmögna till upprördhet med den stanken därute, stanken efter alla begravda och gravde hundar måste ju vara fruktansvärd.
    Och det är ju lika självklart att alla dom som är upprörda vänder sig till undertecknad för att avreagera sig.
    Har hört om det goda ryktet som "gåsen" har vid Brommaplan och dess omgivningar!!
    För att glädja alla som bor där ute har jag beslutat att nästa helg får dom halva svartadunkpriset.
    Sen kan dom om dom vill skänka pengar till Väsby så att dom kan köpa en ny målvakt :-)
    Id-handlingar kärfves!
    Både för inköp och för den nye målvakten.

    SvaraRadera
  3. Inte ett uns av ursäkt kunde jag skönja i det "svaret". Kan hända jag förvandlas till" upprörd i Bromma"...

    Jaha ja, rasblandning står inte högt i kurs hos Mr J. Nänä... say no more...

    Att "gåsen" skulle stå högt i kurs i Bromma vet jag inte vart du fått ifrån, snarare skulle jag väl säga att flera framträdande och bakträdande och avträdande Brommaprofiler skulle beskriva det som att de har både en och två gåsar oplockad med "gåsen". Men efter mutor som nämnda kanske det vänder...

    Ny målvakt låter dock som en god idé. Kanske det är dags att byta målvaktstränare också. Är Ronnie kvar månne?

    /PEF

    SvaraRadera
  4. Ooops!
    Då får jag be om ursäkt om ursäkten uteblev, men i det upprörda tillstånd kan det kanske vara förlåtligt att alla rader inte kommer med.
    Nu tycker jag att vi gräver ner stridsyxan bredvid alla gravade hundar och så sjunger vi "we shall overcome .."

    Inte trodde jag att det var du som var skrev under signaturen "uppröd i Bromma", dina signaturer är ju alltid klara som de klaraste av droppar ...

    SvaraRadera