01 september 2007

Dagens Lag

Finns bara ett, trots att Trelleborg överraskade malmöpubliken på Malmö stadion, är det bara att gratulera Råslätt till en poäng mot "the Mean Green Machine" i dagens toppmatch på Vallen.

Jönköpingskillarna lyckades med bedriften att hålla 0-0 mot ett sällan skådat taggat hemmalag. Att Hedbergs extra runda för målvakterna skulle ge reultat det visste jag, men att ett lag kunde ha så mycket tur i hela 90 minuter, som Råslätts målvakt och dess försvar hade, är fortfarande en obesvarad gåta för mig.



Men även för "FF" kan denna pinne bli värdefull, då det blir tufft, för att inte säga näst intill omöjligt för de andra lagen att rubba Råslätt, vlket ger oss möjligheter att ta oss upp på kvalplats.

I dagsläget skiljer det endast 6 poäng och med den formtoppen som vi befinner oss i känns inte 6 poäng speciellt mycket.

Redan på tisdag (tack Lind) går vi på gräs igen, då ska den av regn uppskjutna matchen mot Bredaryd avgöras. Och det mina läsare, det är en äkta sexpoängsmatch!!. Innan matchen går igång 18.15 har vi 24 poäng och Bredaryd har 30, efter matchen vid pass niotiden har vi förhoppningsvis 27 ...

Sedan möter vi Ölmstad på lördag och det laget har aldrig gett oss och kommer aldrig att ge oss något motstånd ...

Ni fattar va???

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. lite tillrätta visning, vi spelar mot Bredaryd på tisdag 18,15(den bortregnade matchen)

    Ps. råkade på B.Einarsson idag på Willys och han tyckte som jag att vi skulle komma ut till Korsberga och kolla lite på din "Skitutställning" så vi kikar väl förbi i veckan när han får lite ledigt innan cupen i helgen

    SvaraRadera
  2. Uppdaterat.

    Vore en stor ära om firma Lind&Einarsson tog sig tid att besöka min skitutställning, men ring först om ni ska ut mitt i veckan, så att hon är där och kan öppna!!

    Förhoppningsvis inspirerar det han Björn till att göra ett och annat skitmål :-)

    SvaraRadera