02 september 2007

Dagens Övergivna

Mitt emellan två jordgubbsland stod det där, så där lagom lätt lutande och det visade sig att det faktiskt var tack vare en påle som det fortfarande stod upprätt. Vackert förfallet och där spindelnät hade ersatt fönsterglaset.

Det gamla dasset användes förr av alla som plockade jordgubbar vid Rösa, Skede, strax utanför Vetlanda.

Jag fick tips om det en dam som bodde granne med det och som besökte min utställning i Korsberga igår. Kan bara framföra mitt tack för tipset!





















































































































Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Mumma!
    Det verkar vara si och så med underhållet på Smålands skithus.
    Men det gillar väl du?

    SvaraRadera
  2. Mamma!
    Det verkar som om vi satsar alla pengar på att underhålla bandyn!
    Och just denna kombination passar mig, bra bandylag och spindelväv på skithusen ..

    SvaraRadera