07 september 2007

Dagens Vykort - Vetlanda Bandytorget

En flygbild över det gamla Bandytorget i Vetlanda. Bandytorget, frågar sig kanske vän av ordningen? Bandytorget?? Namnet Bandyrorget kommer sig av att det är vi firar alla våra bandyframgångar, det är här vi bl.a. har firat våra 3 SM-guld och det var framför allt här vi gick man och kvinna ur huse för att fira DM-guldet nådens bandyår 1969.



Numera är en del av husen rivna och ersatta med modernare arkitektur, men firandet det fortsätter ...

Man kan ju fråga sig om det finns något bandytorg i Söderhamn, att det inte finns i Vänersborg är ju en självklarhet, har man inga framgångar så, men Söderhamn borde han ett. Hur är det med den saken Jansson på huvudläktar'n? En station, en borg och en Kapp-Ahl-affär, men hur är det med bandytorget??

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Hmm.
    Jag är lite osäker på den frågan.
    Mig veterligen så har det aldrig funnits nåt officiellt torg för firande av bandyhjältarna. Det har firats i hela stan istället.

    Men jag ska forska lite på saken

    SvaraRadera
  2. Hrmf.
    Nu behöver ju inte allt vara officiellt :-)
    Jag tror inte trafik- och byggnadsnämnden i Vetlanda och undertecknad är helt överens när det gäller dopet av "Bandytorget" ...
    Men får man tag i ett sånt här läckert vykort så är det bara att ta chansen!!

    SvaraRadera
  3. Bankhuset ser jag och det är ju där vi kasserat in alla vinster

    SvaraRadera
  4. Vi?
    Kasserat in alla vinster??
    Ibland broder får man tala för sig själv.
    Undertecknad har inte kasserat in speciellt stora vinster via det bankhuset!!
    Mina stora vinster har kommit och kommer fortfarande via den stora apparaten och det eviga droppandet i källaren :-)

    SvaraRadera
  5. Vad tar du per liter?

    SvaraRadera
  6. anonymus:
    Det tar vi via mailen eller ring!

    SvaraRadera