21 oktober 2007

Dagens Hårfina

Det är inte ofta som det skrivs om von Platens pärla Motala på denna blogg och inte ska jag bli bättre på det, det lovar jag.

Det är inte ofta som det skrivs om Motala Bandy här på bloggen och jag lovar också att inte hellre på det ska det bli bättring. Vilket i och för sig är lättare att lova! För Motala och bandy är ju två saker som inte hör ihop.

Men.

Idag känner jag att jag helt enkelt måste! Den stora bandyturneringen i just Motala, Dometic Cup avgjordes igår och det blev helt överraskande Motala som vann turneringen och det ska dom ha ett stort grattis för.

Men nu är det inte det som är det hårfina? Det hårfina i kråksången är hur allvarligt man ska ta en finalseger över Vänersborg?

Man ska kanske inte fira alltför våldsamt efter att ha besegrat "Laget utan framgång", inte bara det att dom är är ett lag utan framgångar, utan numera vet man ju inte riktigt när dom spelar för sina supportrar och när dom spelar för spelbolagen??

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar