26 oktober 2007

Dagens Sushi

På grund av yttre gynnsamma omständigheter hann jag ner till metropolen för att kunna närvara när han konsthandlarn hade förhandsvisning av den kommande utställningen. Officiellt är det invigning imorgon.

Jag var där, kommunchefen var där, f.d. museechefen var där, den lokale skohandlarn mötte jag i dörren och många många fler. Idel ädel konstadel ...

Förutom den fina utställningen serverades det även öl, vin och sake och som tilltugg "småländsk sushi"!!

Trots att jag får många vernissageinbjudningar är det sällan jag går! Man skulle lugnt kunna säga att vernissage inte är min starka sida. Helst skulle jag även vilja undvika mina egna :-)

Men förhandsvisningar det är en annan sak e ...

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

  1. Tack luaräv!!
    Det värmer ett gammalt konsthandlarhjärta!!

    SvaraRadera
  2. Tack själv!!
    Du och din japan värmer!
    .. och dessutom sake ...

    Nu ska jag snart ute och riva skithus, men det är ett annat fjöl!!

    SvaraRadera
  3. "småländsk sushi"!! kan det vara kroppkakor?

    /sin

    SvaraRadera
  4. Du skulle bra gärna vilja veta vad det var :-)
    Men syndarn!
    Är man inte på plats där de händer när det fötter, så ....

    SvaraRadera