25 oktober 2007

Dagens Valvålågi (2)

Idag fick jag ett dubbelsvar på gåtan om de mystiska valven, som jag skrev om igår. Först pratade jag idag med några bekanta från Stadsmuseet, som var på plats och dom bekräftade att fynden med största sannolikhet var från 1300-talet och att fynden inte finns med den äldsta uppritade stockholmskartan.

Och för alla dassålåger kan jag även nämna att det inte är helt osannolikt att det minsta valvet kan ha varit en latrin ...

Nåväl.

Väl hemma såg jag via en kommentar, att han vakten även hittade en artikel i Svd om fynden. Så nu är den gåtan besvarad. Synd bara att dom inte kan fortsätta och gräva vidare ...

Gamla Stans underjord

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Bloggarna går framåt nu kan man ju förhandsgranska stavfel mm och då finns det ju inget att skylla på!!!

    SvaraRadera
  2. Men jag stafvar ju aldrig fel!
    Dessutom leder LHC i Globen??
    Det går bara framåt!

    SvaraRadera
  3. Ja lunken går som du brukar skriva framåt men det är många månader till april månad!!

    SvaraRadera
  4. Men så länge vi vinner är det ju en lugn lunk :-)

    SvaraRadera