21 oktober 2007

Dagens Rätt

Beställer man in Dagens Rätt på krogen kan det aldrig bli fel. Dagens Rätt är aldrig fel, men blir man kallad till Hovrätten då kan det verkligen bli fel. I fredags var jag åter kallad, eller som han sa han Lindeman "Jag är sallad, jag är sallad" och vad hände?

Inställt!!

Förra gången var det jag som missat datumet, men i fredags var det inte mitt fel. Nu ringde Svea själv och ställde in hela apparaten! Och visst är dom schyssta? Skulle varit där 14.30 och dom ringer några timmar innan. Verkligen schysst!! Tack Svea!!

Hade egentligen inte tänkt ta upp det här, men när man nästan får en upprättelse via City, så ...



Andra bloggar om: ,

8 kommentarer:

  1. Apparaten; sa Bull
    Apparaten, sa Bill

    Vem blir näste att säga apparaten??

    SvaraRadera
  2. Apparaten? Den du har im källaren? Var det den det gällde? Och nu fick du ytterligare respit och ytterligare några dagar i frihet. Grattis!

    SvaraRadera
  3. Apparaten in dem keller har inte Svea en susning om, däremot grannarna :-)
    Men dom säger inget så länge dropparna är till salu!!

    SvaraRadera
  4. ...men nu vet de om den. Jag skrev just en rad till Svea.

    SvaraRadera
  5. Men Svea läser inte vad som helst, det måste först passera Hovets pressekreterare och om det mot all förmodan skulle passera alla kontroller är jag helt säker på att hon inte läser det för hon läser inte brev eller mail med bara en rad, ska det vara ska det vara många rader som på det hovliga travet!

    Dessutom är hon inte hemma på ett par vackor, hon är ute på en kulinarisk resa, en äkta dagens hovrättsresa!

    SvaraRadera
  6. Men när hon tar h(o)var in sin första slev hovdessert ska hon finna ett brev nerstucket i densamma.... Och hon ser inte hovsamt på apparater, ser du.

    SvaraRadera
  7. Svea??
    Svea älskar apparater, helst min!
    Hon har ju legat med dropp i flera veckor.
    Hon kommer att blunda!!
    F'låt jag menar blanda ...

    SvaraRadera