03 november 2007

Dagens Hörnrum

Den här byggnaden jag sett växa glas för glas, våning för våning när jag lämnat hufvudstaden, fast då från andra sidan och varje gång har jag inte bara gillat vad jag sett växa fram utan också tänkt att jag måste ta mig tid och gå dit och kolla på den. Idag tog jag den tiden och visst är den tung??

Det nya Clarion Hotel vid Norra Bantorget.

Det jag funderade på när jag stod där och såg människor komma och gå, var hur man tänker utnyttja hörnrummen?? Ska man hyra ut dom ...






Andra bloggar om: , , ,

15 kommentarer:

  1. tacka vetja rummen i det ursprungliga forslaget (se tidigare post i klaschen)!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är lite svårt att se på bilderna i ditt inlägg och han wingårdhens flashiga sida funkar ju inte, så vad gäller hur dina rum ser ut vet ja inte.
    Det får du förklara!!

    Men.
    Det jag störde mig på när jag var där igår var att man byggt ihop byggnaden med en annan byggnad (mot Bangårdsgatan) och nu ser jag på bilden i ditt inlägg att så var det inte tänkt från början!!
    Och.
    Efter att ha sett den bilden håller jag med mig själv ännu mer :-)

    SvaraRadera
  3. Jag menade det ursprungliga buteljgrona boljande forslaget

    http://martinklasch.blogspot.com/search/label/norra%20bantorget

    SvaraRadera
  4. Nja, till det är jag skeptisk!

    Mest för att den buteljgröna enl. min humbla åsikt behöver mer space!!
    Det skulle inte riktigt göra sig själv rättvisa på den smala ytan, som det rör sig om ...

    Men på Gärdet någonstans, där skulle den ligga som handsken!!

    Eller varför inte riva slottet och bygga där!!

    SvaraRadera
  5. Nu tycker jag du trillskas i onodan!!

    SvaraRadera
  6. Frågan är vem som trilskas??

    SvaraRadera
  7. ...sa flickan!

    SvaraRadera
  8. Jag har ju inte med saken att göra, men nog tycker jag att det signaturen anonym som är den som "trilskas", sen skiter jag i vad flickan sa!!

    Anonym Östermalmsbo

    SvaraRadera
  9. ...sa bonden!

    SvaraRadera
  10. Sluta trilskas josephzohn!!!

    Anonym Brysselbo

    SvaraRadera
  11. Håller helt med dig "Östermalmsbo" och dessutom skiter jag även i vad bonden säger!

    Trilskas jag?
    Moi!!
    Nu får du ge dig du anonyme Brysselbo.

    SvaraRadera
  12. Moi??!!

    Anonym, irriterad och aningen upprord brysselbo

    SvaraRadera
  13. Är det kanske som så att du just u detta nu bor i ett liknande hörnrum i Bryssel??
    Ditt jävla upprörda brysselkål!!

    SvaraRadera
  14. Ijk??!

    Oforstaende brysselbo med flanderskt ursprung

    SvaraRadera
  15. Jag skiter välan i från vilken jord du äro kommen! Flandern eller handels fack som fack, "fack jo" som sexåring numera lätt svänger sig med när dom inte får som du vill :-)

    SvaraRadera