21 mars 2008

Dagens Goalgata

Långfredagen.
Korsets dag för han Jesus.
Om han nu har funnits?
Ängelholm det har funnits.
Ängelholm det finns.
Fråga bara Malmös hockeysupportrar.
För för dom blev Ängelholm idag rena rama goalgatan.
Rögle vände 1-3 till 5-3.
På 2 minuter och 9 sekunder ...
Härligt, härligt.
Rögle BK
Rögle Bandyklubb!!
Man minns väl sin Des Moroney.
Man minns väl Pollenkungen.
Malmös dito.
Han har jag glömt.
Mif har jag alltid velat glömma :).
Med en sån ful logga zå ...

Snart smäller det igen.
Leksand vs. Brynäs
Också den direkt TV4Sport.

Sa jag det?
Sa jag att det handlar om Kvalserien!

Uppdatering 21/3
Brynäs besegrade det ständigt återtågande Leksand med 3-2.
Undertecknad såg två perioder.
Brynäs var bättre i den första.
Leksand i den andra.
Sen valde jag K-Special och Leonardo da Vinci ...


Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Dom gjorde lika som ett känt bandylag. Kul att det smittar även till andra idrotter.

    Inte heller glömma Uffe Sterner. Han hade sport affär i Båstad eller var det var och vi var där på semester 1967. Min far tog med mig dit och jag fick ett kort av honom med autograf.

    SvaraRadera
  2. Men det var då själve f*n, här har man lyckats glömma, här har man bearbetat, här har man bara tänkt framåt, oerhört hjälpt av bl.a. psykolåger, men framför allt av Wilsborns två härliga nyförvärv och så kommer du med en påminnelse!!1
    Inte ens han Jesus blir ju påmind så här ofta :)

    Glömma Uffe Sterner??
    Han var min stora hjälte!!
    Men någon autograf det har jag inte.
    Bara en förfalskning, som jag gjorde själv :)

    SvaraRadera
  3. Leksand har de börjat återtåget till allsvenskan eller?

    SvaraRadera
  4. broder:
    Visst känns det som så, deras första period var under all kritik, artistskattsspelarna hade tydligen glömt det där med skydden!!

    Kanske dags för en ny slogan - Återgången :)

    SvaraRadera