19 augusti 2008

Dagens Avsatta

Kommer man hem och är snäll.
Vad har man för det.
En fjärdeplats.
Hur jag än försökte ...
.. inte en chans ...
Missade helt höjdhoppsfinalen.

Kommer man hem och är snäll.
Möts av svarta rubriker.
"Mästarens fall".
"Kunde lika gärna ..."
"Så nära var det".


Kommer man hem och är snäll.
På med TV:n.
Då ljuder den ryska nationalsången ...
Hrmf.

Stefan Holm blev fyra.
Hans tid på den olympiska tronen är över.
Han avsattes idag.
Ryssen Silnov är den nya mästaren.
En värdig sådan enligt Jonas Karlsson.
Och säger Jonas Karlsson det.
Då tror jag det.
Då stryker vi ett streck över höjdfinalen.



Vad har vi kvar.
Blir det någon guldmedalj i år???
Kanot, Wissman, Klüft, segling ...
Huvva, huvva.
Det ser tungt ut.
Huvva, huvva.
Det ser tunt ut

Andra bloggar om: , , , ,

14 kommentarer:

  1. Eftersom jag har SVT Play har jag precis genomlidit höjdfinalen med två, tre timmars fördröjning.

    Har haft alla tillgängliga skygglappar på under dagen för att inte drabbas av eventuell guldfeber.
    Feber?
    Dubbel-Hrmf!
    Inte ens varm.


    Kalla,Jävla Ryssland.

    SvaraRadera
  2. Jag har också sett Holms alla hopp på "pläjen" och jädrans vad nära det var att han tog 2,36 i sitt första försök.
    J*vla ryssar.
    J*vla OS.

    Har lyssnat igenom några av dina godingar på tuben!!
    Härligt, härligt, kan man behöva efter en dag som denna ...

    Dagen då High Noon blev Cold Noon ...

    SvaraRadera
  3. Kan bli det sämsta OS för Sverige sedan 1900 i Paris!! Ett guld så blir det bara sämsta sedan Seoul 88!

    Fy attans! Jag tror jag ska bojkotta skiten från nu...

    SvaraRadera
  4. Är det så illa??
    Fy Fan.

    Vore det inte för den underbara Usain Bolt så ..
    Såg just semifinalerna på 200 och han är ofattbar, han joggar lätt bredvid den regerande amerikanske OS-mästaren, som gör sitt yttersta :)

    SvaraRadera
  5. Men kul att Wissman gack till final. Man måste ju kunna glädja sig åt wissa andra resultat än bara medaljer.

    Men det har som sagt varit alldeles för mycket av "sämst när det gäller".

    Bläh!

    SvaraRadera
  6. Absolut wissa resultat måste man glädja sig åt, men gack?
    Gack till final :)
    På 44,64??
    En j*vel å gå fort, blir nog guld i gång om fyra år ...

    Bläh!!

    Nu måste vi införa republik om inte OS ska tappa all sin publik!!

    SvaraRadera
  7. Inför en medalj till alla fjärdeplatser. I svenskt stål!

    Jaha, det ante mig att Carl Gustaf ställer till det för de aktiva. Kan inte karln skaffa sig ett jobb?

    Dra in bidr.. f'låt, apanaget ögonaböj!

    SvaraRadera
  8. Vi är som vanligt överens om det mesta allt ifrån skivsmak till svenskt stål och gör det fort som bara fanken, dra in apanaget eller dra in apan i garaget!!

    SvaraRadera
  9. Att säga att han ginge fort är ju inte precis att GÅ till överdrift. Hanses gång gack helt enkelt inte av för hackor.

    Tänka sig att det är Knugens fel att vi inga guld hava. Fy då! Och han reportern som intervjuade Kallur. Hanses fel är det också har jag hört. Domarnas, snuvans, häckens, de fallande stolarnas, ribbornas, de spruckna hajdräkternas, fusknorskornas, vindarnas, vattengräsets, psykitalienarnas, medias, den kinesiska murens etc etc...

    SvaraRadera
  10. .. kinesiska muren, som vi till slut kalla kinesiska buren, kinesiska sur en, kinesiska filuren, kinesiska oturen.
    Men mest tycker jag att vi kan skylla på fusknorskornas, som jag nu läst rubriker om, hånar och förnedrar oss!
    Moltas Eriksson funderar på en skeletonisk comeback! (vet ej om det finns någon sanningen bakom detta rykte).
    Carl Bildt kommer imorgon att gå ut med det, men jag kan redan nu via en FRU-källa avslöja, att vi bryter alla konstakter med detta j*vla lusekofteland, vars störste heter Peter Dass och Peer Mynt.

    SvaraRadera
  11. .. eller var det Baar Mynt??

    SvaraRadera
  12. Det var morsom att höra.

    SvaraRadera
  13. Norge, Norge det är ett ruttet ...

    SvaraRadera