16 augusti 2008

Dagens Högsby

Vetlanda FF reser till Högsby.
Vetlanda FF reser till Högsby som serieledare!
Har fått lite info om den gröna truppen.
Men.
Jag lämnar inte ut nåt!
Inte ett ljud från mina läppar.
Inte en bokstav här ...
Säger bara firma Lagerbäck&Andersson
Hur gör dom?
Inte en milimeter till motståndarna.
Dom lämnar ut nåt.
Inte en millimeter ...
Såna är dom, sån är jag.

Högsby då?
Snacka om firma Lagerbäck&Andersson :)
Inte en millimeter där heller?
Den officiella är senast uppdaterad i början av 2000-talet!
SF/grusplan finns endast lite om en träning i juli!!
I juli månad??!!
Snacka om sparsmakat.
Snacka om svårjobbat!

Kollar in han Linds vårscouting.
Även där.
Inga millimeter.
Endast spekulationer :)
En massa om ...
.. om det är ett bra lag ...
.. ett dåligt lag ...
.. vad har dom för spelsystem ...
.. är dom tekniska ...
.. backar dom hem eller anfaller dom.
Hrmf.

Erfarenhet.
Jag får gå på min erfarenhet.
Jag läser in truppen.
Aha.
Här har vi det.
Furuskog!
Furuskog.
Furuskog.
Kalle, Andreas och Hampus!
Håller vi koll på Furuskog.
Då vinner vi ...

För övrigt då?
Högsby ...
.. en vänlig mitt i Kalmar län ...
.. Nils Dacke har setts i dessa trakter ...
.. så även Karl XI ...
.. "Sydöstra Sveriges godaste vatten" ...
.. jurybedömt i Växjö 1997 ...
.. "ett mycket gott, neutralt, ungdomligt och lättsamt vatten".




Det enda oroväckande.
Adressen.
Postadressen till Högsby IK.
Ravinvägen.
Huvva, huvva.

Tips.
Jag hör hur ni begär ett tips.
Hur slutar matchen?

"Di gröne" vinner med 2-1.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Det är ett farligt tips, jag var faktiskt inne på det och hade matchen varit spelbar på det spelbolagen hade jag nog garderat!
    Enligt min källa har "vi" många knäskador :)

    SvaraRadera