31 augusti 2008

Dagens Lindgården

Läser i bladet att nu ska det hända nåt!
Lindgården på Djurgården.
Lindgården mellan Liljewalchs och Grönan.
Klassiska Lindgården.


Nu ska det bli nåt av ...
Nu väntar nya tider.
Nya planer skriver man.
Nu kan det vara slut på förfallet.
Jag skriver kan.
För än har inte den feta damen börjat sjunga!

Men.
Vad ska det bli?
Hur ska det bli?
Kulturmärkningen är hävd.
Planer är inlämnade.
Rivning??

".. om ägaren kommer med ett nytt förslag på ett ersättningshus som är bra, beslöt stadsbyggnadsnämnden att företaget kan få rivningslov ..."
Arne Fredlund, avdelningschef på planavdelningen, stadsbyggnadskontoret

Men Börje vill inte uttala sig.
Ännu.
Börje?
Börje Larsson.
Vice vd:n på Arcona

Sa jag det?
Sa jag att jag återkommer.
Kan inte tänka mig annat.
Detta känns som en ny grop.
Antagligen blir det vi vanliga som får rita huset :)

Men va f*n är det här.
Vad håller jag på med?
Jag har ju inte tid med sånt här.
Jag ska ju bygga skithustak.
Biografens sista finslipning.
Måste bli klar nån gång ...
Presenter, presenter, presenter, presenter ...
Och.
Sen.
Måste ju till Hötorget.
Det är ju söndag.
Loppis!!
Fynd ...
Hrmf!

Andra bloggar om: , , ,

10 kommentarer:

  1. Hejsan! Äntligen var det inte ett bandyinlägg här - så då kanske jag kan våga mej på en liten kommentar!? ;-)

    Presenter är bättre än bandy!!!

    SvaraRadera
  2. Pah!
    "Äntligen ett icke bandyinlägg"!!
    Pah!
    Om du tycker att det är mycket bandy nu :), vänta då till vintern är här, vänta då till säsongen är igång på allvar, då kan vi snacka bandy!

    Utan bandy inga presenter.
    Jag ger bara bort presenter till bandyfolk!!

    SvaraRadera
  3. He!?!

    Du skulle bara veta hur mycket bandy jag har spelat i mina dar! På den tiden när det VAR riktiga vintrar så det GICK att spola isbanor på skolgårdar och dylikt till barnen i Småland... ;-)

    Dessutom spelades det nåt som kallades rinkbandy i ishallen - nåt slags seriespel mellan skolklasser. Det var också kul! Värstingen nummer ett i detta (som inte var jag...) blev med tiden NHL-proffs i hockey.

    Min uppväxtort var mest hockey, men det fanns ett bandylag också. Hört talas om Kvarnarna nån gång??? Fråga mej inte i vilken serie de spelade i, snäppet över Korpen kanske...? :-)

    SvaraRadera
  4. Garderoben??
    Har du lämnat den nu :).
    På A. Svarar du Småland!!
    På B. Svarar du bandy!!

    En annan är också uppvuxen på en liten skridskobana, som spolades upp av kommunen, det fanns ett antal sådan i metropolen, inte undra på att vi är så bra i bandy!!

    Kvarnarnas BK??
    Nej det ringer inga klockor, det ringer inga målsignaler??

    Vem är NHL-proffset

    SvaraRadera
  5. Lämnat gadroben? Nä, den har jag överhuvudtaget aldrig gått in i!? Omöjligt eftersom där redan är fullt med "lik"...

    Nåväl! Hockeyproffsets moderklubb var Troja, sedan minns jag dessvärre inte vilken NHL-klubb han spelade för, men han avslutade karriären i Färjestad - där han väl fortfarande bor kvar (ja, i Karlstad alltså), och då och då expertkommenterar trav för nån tv-kanal (har gjort iallafall!?). Vet du nu vem det är, eller behövs det fler ledtrådar? ;-)

    Med tanke på hur många mål denna lirare gjorde i bla rinkbandyspelet så var det faktiskt lite konstigt att han blev back i hockeyn!?

    SvaraRadera
  6. Om man anser att Småland och bandy är lik så vore det intressant :)

    Den enda jag kommer på som det kan va är han Roger Johansson??

    SvaraRadera
  7. Minsann, minsann! Du har bra koll - fast det trodde jag i och för sej! :-)

    Men någon present blir det inte!!

    SvaraRadera
  8. Ingen present, då kan du tamefan krypa tebacks in i skåpet :)

    SvaraRadera
  9. Med backen i skåpet? Hu...

    SvaraRadera
  10. Nja det beror lite på??
    Vilken back tänker du på??
    Roger eller ölbacken, eller tänker du på skivbacken?? :))

    SvaraRadera