21 augusti 2008

Dagens Persson

Jörgen Persson är klar för kvartsfinal.
Vilken match.
Vilken dramatik.
Vilken kantboll.
Vilken rak backhand.
Han sätter en rak backhand.
Han avgör med en rak backhand!
Han vinner med 4-3 i set.
Otroligt.
Fantastiskt.
Tack Persson.
Tack Jörgen Persson.


Var var kungen??

Vad bryr jag mig om friidrottsguld :)

Fast visst vore det underbart om ...
.. alla andra i 400-metersfinalen ramlade och ...
.. Johan Wissman vann OS-guld :)

Sa jag det?
Sa jag att han springer på bana 3.

Uppdaterat 15:35
Johan Wissman slutade 8.
Han var aldrig med i matchen.
Han kommer tillbaka.
Sanna mina spikskor!!

Andra bloggar om: , , ,

8 kommentarer:

  1. ja, visst var det härligt att se!!

    SvaraRadera
  2. Persson var fruktansvärt bra, precis som i fornstora dagar.
    Trodde stenhårt att det var kört efter situationen med kantbollen, men Persson ville annat och rättvisa skapades :)

    SvaraRadera
  3. ja, det var riktigt bra gjort! Å som sagt all heder åt Wissman som tog sig så långt!
    Du, när är kvarten?

    SvaraRadera
  4. All heder åt Wissman!!

    Persson spelar kvartsfinal mot en annan veteran, Primorac och den börjar 08:30 svensk tid!!

    Huvva, huvva!!

    SvaraRadera
  5. Persson gör en bragdinsats, helt klart. Kvarten! Semi?!....ingen saknar Waldner förutom kineserna:)

    Wiss man över förväntan bra. Magnifik insats av honom och ta sig ända till final i ett OS!

    SvaraRadera
  6. Detta är ju jättekul både för oss som tittar på och för han Persson.
    Han var ju i EM-final 1986!!
    1986!!

    Tänk om Waldner varit med vilket dubbelpar :)))

    En viss man gör mer än vad jag trodde, hans tider i försök och semi hade ju räckt till medalj, eller??

    SvaraRadera
  7. Persson käkat både Dr John och YamYam verkar det som. Enastående insats av Jörgen! ....semi! Yes.

    SvaraRadera
  8. Persson är grym jag ger mig f*n på att Jamaica kommer att försöka värva honom!
    Men nu blir det svårt läste att han får möta den bästa kinesen!

    SvaraRadera