22 augusti 2008

Dagens Bröder

Bröderna Volt.
Kultgrupp från Vetlanda.
Hette först "Firefly Men".
Kompade Owe Törnqvist och Emile Ford ...
Deras plattor är idag rariteter.

Ladies and ...

gåsen bio
visar
Little Lady - Bröderna Volt



Den här låten fick jag tag i via ett lokalt sommarprogram.
Owe Hellström på Radio Skaraborg.






Syndarn!
Vi får ta en volta bland metropolens alla loppisar.
Kanske ...

Sa jag det?
Sa jag att han Emile Fords första hit ...
.. var en viss roddbåt )

Andra bloggar om: , , , ,

11 kommentarer:

  1. Bara att digga för fullt. Och Lennart K som kastade sina skivor, skäms på sig! Han har gått över gränsen och befinner sig i Skåneland numera.

    SvaraRadera
  2. Nu diggar vi så det slår volter!
    Men det låter ju bra!!

    Får jaga lite på olika skivshoppar!!

    SvaraRadera
  3. Jag har en låt med Firefly Men. Rip It Up!

    Ska det va' en kopia?

    SvaraRadera
  4. Helt suverän grupp! En bra samlings-LP med dem kom på Rainbow Music men där fattas material från EP:n "Torsten på skorsten" med Owe. Personligen så tycker jag att "Flicka från Backafall" i Voltbrödernas tappning är en riktig höjdare och omslaget till deras EP är ett under av tidig 60-talskreativitet.

    SvaraRadera
  5. grandprix53:
    Vilken fråga??
    Absolut underbart gärna ...
    Rip it up for me :)

    ronnyBgood:
    Överens.
    Dom var/är bra!!
    Jag har jagat lite och ska utöka jakten efter lite skivor med dom.

    SvaraRadera
  6. Ni är en stort bunt av tågpspykopater hela bunten! Sponsade av sursvenska politikermaffian. Om politiker säger "ja" menar han "nada"!

    Det lärde jag mig redan i klass tre. Skit i Bröderna Volt, dom klarar sig nog ändå.

    SvaraRadera
  7. Enligt ryska källor så är sanningen att om en politiker säger ja så menar han lada!!

    Skit i Bröderna Volt??
    Nu??
    Nu när jag är dom på spåren :)

    SvaraRadera
  8. Och sanningen hette Tass. I Sverige heter det .....!

    SvaraRadera
  9. I Norge heter han Petter Dass ...

    SvaraRadera
  10. Tråden stäng. P.g.a intern data konflikt.

    SvaraRadera