14 december 2008

Dagens Femfjölare


Burn After Reading
Senaste skapelsen av the Coen Brothers.
Betyget.



Fem fjöl.
I underkant.
Den är bara wunderbaracoenalainen.
Sicken story ...
Sicket skådespeleri ...
Huvva, huvva

Hittade en trailer på tuben ...



Sa jag det?
Sa jag att vi lyckades få ihop dator, projektor och förstärkare.
S-videokabel?
Lindroth och Josephzohn.
Teknikens Helan och Halvan ... :)
Nu blir det förhoppningsvis Burn After Reading på onsdag.
Filmklubben visar ...

Sa jag det.
Sa jag att "Piratklubben" är mig nådig just nu.
Först ovanstående mästerverk ...
Sen "Taking Off" och "The Firemen's Ball"!!
Två gamla mästerverk av Milos Forman ...


Andra bloggar om: , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Hur många fjöl är 1-4 i Ö-vik värt en dag som denna?

    SvaraRadera
  2. Där björkarna susa och alla gamla bilar rullar på, där räcker armarna och fjölen inte till :))
    HWunderbaumahockeyalainen ...

    SvaraRadera
  3. Tyvärr var ljudet dåligt på Taking Off, det verkar vara ljud från Bromma Ärport inlagt på samma rulle, men jag kollade bara början, planet kanske tar off och försvinner.
    Har aldrig sett den rullen ...
    Har du??

    Brandmännen såg jag för länge sedan, ska bli kul att se om.
    Läste i DN att det släpps en Forman-Box med 5 filmer ...

    Märkligt det där med Åsa-Nisse?
    Vet inte hur många gånger jag sett olika Åsa-Nisse-filmaffischer, men aldrig har det krossat min mind att "Åsa-Nisse blogga" om dom förrän nu :))
    Har ett antal sparade, så snart kör vi :))

    SvaraRadera
  4. Nä, jag har inte sett den. Brandmansfesten har jag dock sett för ganska många år sedan. Jag såg i nån kommentar på TPB att de klagade över kvaliteten så jag har avstått hittills. Väntar tills du sett den och hör dina kommentarer (om den tekniska kvaliteten alltså) istället. Står planet kvar och gasar på runnväjjen eller? Hur är bilden? Däremot är Formans Konkurs på väg till en dator nära mig.

    Gåsanisseposters ser jag med skräckblandad skräck fram emot.

    Smurfa på bara.

    vw: patepilt
    ?? patépilt ??
    norrland möter la france?

    SvaraRadera
  5. .. eller pitepalt, men nu kanske jag började i fel ända...

    Jag återtakingoffkommer ...

    Konkursen??
    Hem till dig.
    Tankar du fett eller???

    Konkursen såg jag på Cinemateket years ago, var laddade du ner den??

    Vill ha :))

    SvaraRadera
  6. Somliga vägar är inte öppna för kreti men för pleti...

    SvaraRadera
  7. pef:
    Oooops ofyfan vad smal man kan va!!

    SvaraRadera
  8. Hade jag haft möjlighet att bjuda in så... Nä fy f*n! Gåsfritt ska det vara om vi inte talar gåsagille! ;)

    SvaraRadera
  9. Spelar roll, skit i det då, kan tänka mig att era nerladdningar har ett musselsoppeburkigt ljud hahahahahahhahahaha

    SvaraRadera
  10. Närå, ingen burka där inte. Man får se allt och ljudet är visst konserverat men i salt.

    Wv: aersorpa
    ärtsoppa?

    SvaraRadera
  11. pef:
    Det aer en soppa att det går så bra för dig med dina nerladdningar, men jag får väl kontakta den iFred

    SvaraRadera
  12. Nedladdningar? Jag vet inte vad du tjötar om. Jag tillhör en filmklubb helt enkelt. Lämna oss ifred, du ovärdige. ;)
    '
    wv: cularth
    är inget han J-zohn håller på med.

    SvaraRadera
  13. Hahahahaha och vilken filmklubb får du vara med i??
    Hahahahaha ge mig torrenten nu för f*n :)

    Om jag skulle bygga fjöliga byggnader för älgar skulle man kanske kunna säga att det var cularth??

    SvaraRadera