14 december 2008

Dagens Gåsålågi

Slottets isbana.
Made of plast.
Slottets plastbana.
Jag passerar den varje dag.
Två gånger.
Aldrig.
Aldrig har jag sett någon där.
Jag är alltid ensam.
Ingen att spela med.
Vem står för kostnaden??
Vad är klockan??

På sommaren kan kungen och jag spela boule på samma plats.
Då är det konkurrens om ytan.
Då är vi flera som slåss om sandkornen ...
Men plastisen ...
För vem?
Av vem?
Vem ...

Sa jag det?
Sa jag att den förfular.
Den är så jädrans ful också.
Så varför får den vara kvar.
Skönhetsrådet.
Har dom semester??

Andra bloggar om: , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Det är inte där som DIF spelar sina hemmamatcher?

    SvaraRadera
  2. Inte i år, men nästa .. när dom lirar i Allsvenskan, då är säkerhetsbestämmelserna inte lika stora.
    Kungen, den gamle djurgårdaren jublar i sin ensamhet!!

    SvaraRadera
  3. "För gåsafolkens väl i krisiga tider" var ett motto.

    SvaraRadera
  4. Som sedan förvanskades och ...
    "För gåsafolkens väl i isiga tider"

    SvaraRadera
  5. Det var ju faktiskt "embeded" både "risig" och "isig" ........

    SvaraRadera
  6. Men jag är ju ingen riktig kungagås. Det finns nog bara en.

    SvaraRadera