05 mars 2009

Dagens Orepris

Egentligen är detta både en repris och en orepris.
1964 hjälpte vi i Vetlanda fram Uppsala till framgångar.
Då var det ett antal bröder som hjälpte fram en viss Owe.
Stora framgångar blev det.
Men nu är det slut med hjälpen.
Från och med idag!
Från och med nu ska vi Vetlanda inte hjälpa Uppsala mer.
Nu är det andra tider.
Tider som börjar ikväll.
Från och med ikväll ska vi göra tvärtom.
Ikväll ska vi radera Uppsala från årets slutspelskarta.
För bandysverige i tiden.
Hellre en Volt i Vetlanda än en Thörn i Uppsala

gåsen bio
repriserar
Födelsedagen




Sa jag det?
Sa jag avgörande kvartsfinal.
Sa jag ikväll.
Sa jag 5-3 till di gule ...
Heja heja VeBeKåååååååååååååå ...

Tipsen har strömmat in.
Ingen mer än Hans-Elis tror på Sirius :)

Sa jag att TV-sändningen börjar 18:55 i Svt24.
IK Sirius vs. Vetlanda BK
Bandyhuvvalainen ...

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Du ska väl dit??
    Varför i hela dazzvärlden skulle du inte åka dit??

    Det är ju nästgårds

    SvaraRadera
  2. jansson:
    Tyvärr, hä för kallt :)!!

    SvaraRadera
  3. Men kanske jag kan köpa ett par långkalsonger till nästa säsong :))

    SvaraRadera