23 april 2009

Dagens Filmfyror

Först visade Svt Tatis klassiska Min onkel
En underfundigt skön film från fotbollsåret 1958.
Där det händer när det händer mest hela tiden.
Det jag inte hann att se var om pipan var borta?
Pipan borta???
Det pågår en Tati-festival i Paris.
Det har protesterats mot hans pipa??!!
Rena rama "svenska gammaldags censur" har varit framme.



Nåväl när krutröken, f'låt ska vara pipröken, har lättat.
Det blir ju en klar fyra för detta mästerverk.



Senare visade Filmklubben i Gamla Stan ...
Joe Strummer - The dokumentär.
Joe Strummer - The future is unwritten.
Den råa sanningen.
En film som föll undertecknad i smaken.
Kanske en aning för lång.
Kanske skulle den tjäna på att kortas typ 20 minuter.
Den dör liksom efter dryga timmen.
Enligt min humbla ... fram med saxen!
Men betyget blir en fyra ...



Tycker du annorlunda?
Don't call me, call London ...

Sa jag det?
Sa DVD-box?
Min onkel.
Ja inte min onkel utan Tatis dito.
Den onkeln finns på den berömda boxen :)

8 kommentarer:

  1. Guuud vad långsam du är i pipsvängen! ;)
    Men det var å andra sidan du som gjorde det stora avslöjandet för mig. Ingen rök utan eld.

    SvaraRadera
  2. Lååångsam jag?
    Nu hänger jag inte med.
    Nu går det för fort sa flickan till pojken i hagen.

    SvaraRadera
  3. Jag ville bara lite lagom retsamt påpeka att jag förekom dig med Hulot-kontroversen. Sug på den du!

    SvaraRadera
  4. Sug på pipan själv du, jag såg det och du kan ju bara ana konsekvenserna!!

    SvaraRadera
  5. Huvva. Jag darrar. Ska du röka ut mig så du får höra mig pipa?!

    SvaraRadera