17 april 2009

Dagens Miss

Det ena ger det andra ...
Ramon Sylwan.
Det ju alla vem han är.
Att hans far var boxaren Georg Sylwan kändes självklart.
Men ...
Men att hans mamma Ester har en väg uppkallade efter sig?
Det visste du inte.
Eller hur.
Ska sanningen fram.
Och det ska den ju.
Det visste inte jag heller.
Men när han Raggmunken spann vidare på ...
Då dök hon upp Ester Ottilia Nygren från Norrtälje.
Ester Sylwan.
Ester Ottilia Nygren från Norrtälje alias "Miss Arona".
Miss Arona - Europas starkaste kvinna".
Huvva, huvva!



Och denna Miss Arona hade en kolonilott i Tanto mindre ...
.. och där bland odlingar och blommor där fick hon en egen väg ...
.. "Miss Aronas väg"
Är inte gud vägar outgrundliga så är i alla fall Miss Aronas det ...




Sa jag det.
Sa jag "Sverige åt svenskarna" ...
Kult- och kannibalfilmen Sverige åt svenskarna
!!
Med Ramon Sylwan i en av birollerna.
Vi jagar den.
Vi jagar den både med Liljeholmens och Osram ...
Någon??


Lomografen tror det blir svårt och då är det det ..
"Nä, den rullen går nog inte att få tag i. Vi får vänta på att Klubb Super8 kanske får fatt i den. Vad man kan läsa om den är att den säkert är ett jättelikt stolpskott...
Producenten Mats Helge borgar ändå för en viss kvalité, han stod ju bakom Sveriges kanske största kioskvältare i Asien, Ninja Mission!
Klas"


Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. se på f*n vad en liten tråd spinnig kan åstakomma.

    SvaraRadera
  2. Helt underbart!!
    Äntligen har man sett nyttan av netet :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror fortfarande inte att den distribuerats vare sig som VHS eller DVD tyvärr. Undrar vem som äger den. Kronofogden? Nå, som 11-12-åring tyckte jag den var ganska kul men jag går inte i god för den yngre upplagan av mig självs smak.

    SvaraRadera
  4. Vi får ligga på hos Klubb Super 8!
    Vi får starta en grupp på Facebook :)
    Alla vi som villa ha "Sverige åt svenskarna" återutgiven på DVD!

    Jag ska kolla me Ljud-Owe också, han sitter ju hos Roy och där bör det ju finnas någon som vet!!

    SvaraRadera