05 oktober 2009

Dagens Tragiska

Av rubriken fattar ni.
Nu är det allvar.
Annars hade jag nog valt "Dagens Trista".
Men nu är det tragik på hög nivå!!
Eller kanske ännu bättre ...
Tragik på låg nivå.


bild fr. Sportbladet

Det är med bestörtning jag läser det senaste om Hammarby Fotboll.
Hammarby IF den gamla "gamängklubben" ...
Hammarby IF, Nackas gamla klubb!!

Nu avgår ordföranden.
Staffan Thorsell avgår efter det att han och hans familj hotats.
"Det är visserligen sant att jag gillar Hammarby sedan barnsben. Men jag älskar min fru, som jag varit gift med i 43 år, långt mer och vill inte utsätta henne och mig själv för mer av det vi upplevt de senaste dagarna."

Klubben skriver ett rungande brev till fansen på Sportbladet.
Där det bl.a. kommer står:
"Det värsta är att själva glädjen och den härliga stämningen runt Söderstadion håller på att gå förlorad. I onsdags fick en tioårig flicka bland Gais supportrar en sten i huvudet som kastats från en Hammarbysektion. En sexårig pojke, som hade oturen att hålla på Gais fick lämna vår arena omgiven av fullt utrustad kravallpolis. Det dröjer innan han kommer tillbaka. Hans pappa har gått på Bajens matcher i trettio år. I tidningen City proklamerade pappan igår bojkott av våra matcher till dess buslivet är borta. När tidningen frågade vad vi tyckte om pappans beslut var vi tvungna att säga att vi både beklagade och förstod det. En sexårig kille skall inte behöva ha polisskydd för att ta sig hem från en fotbollsmatch. Ingen åskådare skall behöva det."

Vad finns det att tillägga??
Intet.
Resten är tystnad!!

***

4 kommentarer:

  1. Tragiskt är ordet. En liten klick som förstör stort för andra som gillar fotboll. Att det skall ta sig sådana uttryck....

    SvaraRadera
  2. Ja det är så jävla trist alltså!!
    Fan man tappar ju tron på mänskligheten!!

    SvaraRadera
  3. Konsthandlarn5/10/09 16:59

    Tror mig ha en lösning!!

    Hot om ständigt medlemsskap i
    klubben utan framtid I.F.K. Vä..
    Vore väl ett straff, värre än ...

    SvaraRadera
  4. konsthandlar'n:
    Härlig lösning, underbart helt enkelt, som dessutom kan utökas med att dom måste besöka staden ifråga!!
    Känns som en lösning helt i min smak, jobbade rent pedagogiskt i samma linje idag i den berömda Äppelparken:
    - Ät nu äpplen för f*n, ungjävlar, dom är gratis!
    - Ja men Göran, dom är ju ruttna??!
    - Skit i det, ät dom nu, imorgon är dom ännu sämre!!

    SvaraRadera