07 maj 2010

Dagens Flygblad



"Från klockan 11.00 i morgon lördag kommer Föreningen "Bevara Slussen" att finnas på plats på Stortorget i Gamla stan för att prata med Gamla stan-borna, och andra intresserade.

De kommer att ha med sig den för publiken så magnetiska lilla skärm-utställningen om Slussen. Man kommer även att kunna köpa de vackra och åtråvärda "Rädda-Slussen" knapparna.

Aktiva från Rädda Slussens nätverk (ett hundratal) har också med kort varsel anmält sig att gå med i Utopikarnevalen med start Fridhemsplan kl. 16.00 samma dag för att dela ut flygblad och sälja "Rädda Slussen"-knappar.
Utopikarnevalen startar vid Sankt Eriksgatan 45, T-bana Fridhemsplan: Korsningen utanför Västmannagallerian, Stockholm. Vi ses under en Rädda Slussenbanderoll kvart i fyra!"


***

6 kommentarer:

  1. Värt ett försök, men bankirerna har nog gnuggat händerna ett tag så de är blå/röda nu. Betong och stål är fina grejer det, men inte för dassåloggen akurat?

    http://www.youtube.com/watch?v=mekj2IJVWs8&feature=related

    SvaraRadera
  2. Gäzz vi måste kämpa så länge det ...
    Kämpa, kämpa!!

    SvaraRadera
  3. Om du inte har observerat min vädjan på FB så, KÖP EN ÅT MIG!

    Ja, KNAPP menar jag. Slussen går inte att skicka i lämpligt antal flyttkartonger. Tror jag... :-)

    SvaraRadera
  4. Jo jag har sett och ...

    Man vet aldrig .. kanske kommer det lite betong ...

    SvaraRadera
  5. Fyll upp i kartongen
    med Slussenbetongen
    och även kalsongen
    en kort och en lång en
    då sjunger jag sången
    från undre balkongen
    om flaggan på stången
    och tid som är gången

    Hahaha! Jag kan inte SLUUUTA! :-)

    SvaraRadera
  6. Ballongen, batongen, fången, dongen ..
    Tystnat har sången ...
    Eller??

    SvaraRadera