12 oktober 2007

Dagens Cup

Svenska Cupen i bandy.
Äntligen kör den igång på riktigt!
Gårdagens förmatcher är slut.

Kort och gott.

Nu kör vi.
Klockan 10.00 ...
Kyrkhelvetet lyfter!
"La Squadra Amarilla" vs Gripen.
PG vs Primadonnan.
Smaka på den du bandyvän från Bromma!

Och.
Sen tolv timmar senare.
Möter vi Tillberga.
PG vs Fosshaug.
Känn på den du Falkögat.
Träna på du.
Snart får även du vara med bland de stora pojkarna ...

Spola! Spola isen!
Spola! Spola isen!
Spela! Spela Bandy!

Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

  1. Jag citerar: "
    Nu kör vi.
    Klockan 10.00 ...
    Kyrkhelvetet lyfter!
    "La Squadra Amarilla" vs Gripen.
    PG vs Primadonnan.
    Smaka på den du bandyvän från Bromma!
    "
    Ska den där bandyvännen från Bromma möjligen med ironi vara Moi! Låt oss då smaka på det. Hmm. Vad menar du då med Kyrkhelvetet och hur lyfter det då? Gripen har det med mig att göra? Jaha, är det JAS Gripen och har det då med lyfftningen att göra? Men Kyrkhelvetet är det då samma sak som Gripen??

    SvaraRadera
  2. F'låt du bandyvännande fronning från det laglösa Brommalandet, kanske jag hade lite bråttom, kanske jag var lite exalterad över att bandyn äntligen är igång efter det långa sommarhelvetet!!
    Kanske jag glömde bort att du som nybliven vän av bandy inte riktigt hängde med i bandysvängarna.
    Men.
    Snäll som jag är ska jag förklara.
    Låt mig förklara!
    1. Kyrkhelvetet, egentligen "Bandykyrkan", egentligen Dina Arena, Sveriges första bandyhall, alltså en idrottshall där man kan spela bandy inomhus, på is!!
    Visst är det fanatastiskt!!

    2. Gripen, egentligen Gripens BK, egentligen numera Gripen Trollhättan BK, bandyklubben från Trollhättan.

    3. Kyrkhelvetet lyfter? En idrottsklyscha. Om du nu först har förstått att "Kyrkhelvetet" är en idrottshall med tak, 4 väggar och en isyta, så kanske du kan se liknelsen att när det gula laget från Vetlanda (lq Squadra Amarilla) har intagit isytan och kört över Gripen (Gripen Trollhättan BK) så är glädjen bland bandypubliken på läktaren så stor att det känns som om taket lyfter.
    Självklart gör det ju inte det!!
    Det krävs nog lite mer än det, kanske en Gudrun, eller Per!

    SvaraRadera
  3. ...men vad har detta med mig att göra?! Och var kommer JAS in i bilden och har man beslutat att använda bollar i år??

    SvaraRadera
  4. F'låt jag trodde du fått tillbaka synen.
    F'låt jag trodde du hade sett bollen.
    F'låt jag trodde du visste.
    F'låt om denna nyhet kommer till dig på detta sätt, men beslutet är ju redan taget, Grymsta sa grisen.
    BP har beslutat att lägga ner fotbollen och göra en helsatsning på bandy.
    BP vill sätta Bromma på bandykartan och så fort dom ramlat ur allsvenskan grävs gräset bort och man kommer att plantera ner kylrör!
    JAS kommer alltså inte in i bilden, trots att både SAAB och SAS ville åt marken för att göra en testflygplats, Grymsta blir en bandybana och i framtiden en bandyhall ...

    SvaraRadera
  5. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJ!!

    SvaraRadera
  6. JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO DEEEEEEEEEEEEEEEEEET ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR SSSSSSAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera