03 oktober 2007

Dagens Enkla

Läser i bladet en intervju på SF/Grusplan/vetlanda_ff med våran lagkapten han Palmberg och då förstår jag hur enkel idrotten är, i alla fall fotbollen. För det är helt enkelt "bare å bestämme sig"!!

Så vill du nå sportsliga framgångar är det bara att följa Palmbergs och "di grönes" tips och råd ...

"Vi bestämde oss tidigt i höst för att hitta tillbaka till tryggheten och grundspelet med en stark defensiv och snabbt anfallsspel. När vi hittade det, så har vi blivit väldigt svårslagna."

Snacka om att kvaltemperaturen höjs sakta men säkert, fahren bit efter fahren bit ...

Och till alla fotbollsspelande ulvenkôttar från Ulvåkers IF säger jag bara. Välkomna till Vallen på lördag, ni kommer att ångra att ni kom :-)

6 kommentarer:

  1. Jaha, det räcker med en fjärdeplats för att få kvala i Småland!?

    I Hälsingland krävs det att man är tvåa och har 48 poäng!

    SvaraRadera
  2. Det är väl bara att önska lycka till och stämma in i "grön vita laget laget med takter uti, tappa ej taget när......."

    SvaraRadera
  3. Färre lag och sämre serier, sa han Lagrell och la till, att det är inte lätt att få fram tillräckligt bra lag norr om Uppsala, det är en klimatfråga, men plastgräset kanske kan ändra på det ...
    OBS. detta är inte mina ord, inte mina värderingar :-)

    Men ju mer jag tänker på det hur rätt har han inte han Larz-Åke!!

    SvaraRadera
  4. broder:
    Han har så rätt han "Brutto".
    Nu är det bara att hoppas att formtoppen håller i sig :-)

    SvaraRadera
  5. Nej.
    Man måste helt enkelt vara bättre för att få kvala häruppe. Enkelt!

    SvaraRadera