09 november 2007

Dagens Fizz.Nu



Katastrofen låg på lut eller på en nyspolad isbana nära både dig och mig och om det inte varit för han bandyvännen (!?) från Bromma, han fronning alias han klasch, så hade det kunnat rullat iväg riktigt illa ...



Helt plötsligt fanns inte BAOB på nätet längre, jo det fanns, men den s.k. redirect url-tjänsten zlip.to hade helt plötsligt upphört, vilket innebar att när han fronning eller andra där ute i den vida världen ville uppdatera sig och lära sig mer om världens vackraste sport eller bara njuta av Pyttans ABC, så gack det icke. Det var som den gamla bandyleken ... "Nystanet är borta", nystanet var borta ...

Men NU.



NU är det andra bandybullar som gäller.
NU är det en helt ny adress som gäller.
NU är det bandylexikon.fizz.nu som gäller ...

bandylexikon.fizz.nu

BAOB - Bandylexikon på nätetBandylexikon - BAOB ... bandylexikon.fizz.nu/

"BAOB - Det lilla lexikonet, med det stora innehållet"

"BAOB - På nätet sedan oktober 2005"


//PS
Skulle det mot förmodan vara som så att även fizz.nu upphör att fungera, så finns alltid den bortbytta och reklamfu(l)la bandylexikon.tk
//DS

//PS
OBS!
Detta gäller endast han fronning!
Dunken är denna vecka gömd i ett av leksakshusen i Humlans lekpark!!
Trevlig helg!!
//DS

Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Jojo! Jag tänkte lägga beslag på den där länken själv och sprida allsköns lögner men... även jag har mina gränser. Hade jag inte farit iväg nu igen till helgen så hade jag gladeligen tömt dunken. Men det är Paris och Pastis som gäller.

    SvaraRadera
  2. Pastis och Paris?
    Vad fan är det för skit?
    Nä det vankas hembränt.
    Ställl in resan.
    Ordning muss sein!!

    SvaraRadera
  3. Nu är det iaf för sent, cyklade precis förbi Humlan och det var fullt med fulla småungar i 4-5 årsåldern, som sjöng och skrålade, det verkar som om dom hittat dunken :-)
    Skål tamefan!

    SvaraRadera