09 november 2007

Dagens Portfölj

Bandyportföljsserien gås on ...






Det har via (den förbannade) kommentarsfunktionen kommit ut att undertecknad inte äger någon egen bandyportfölj och det är lika bra att erkänna att trots mitt stora intresse för den vackraste av alla sporter och min stora kärlek till det vackraste av alla bandylagen och trots att jag är diktatorn bakom nätsuccén "BAOB", så har jag aldrig ägt en endaste bandyportfölj!

Orsaken är ganska enkel.

Jag hatar bandy och allt vad den jävla sporten för med sig ...

Nä nu skojar jag, sanningen är den att jag tillhör det utdöende släktet som vill se på bandy och annan sport i nyktert tillstånd. Hur ska man annars kunna se bollen?? Och om man då inte har något att fylla portföljen med har jag inte sett någon vits, inte ens en äkta göteborgsvits i att bära omkring på en om än så vacker bandyportfölj!!

Efter matchen, efter midnatt, det är en annan historia och dom historieluckorna brukar folk berätta för mig dagen efter ...

Andra bloggar om: , , , ,

21 kommentarer:

  1. En lam ursäkt tycker jag. För nykterhets skull. Pyttsan. Ta med lite vanligt bandykaffe då i din plåttermos av märket "kokhett". För traditions skull. Eller är du någon sorts radikal som ska bryta med sådana?? Nä, se nu till att gå och leta upp en redig bandyportfölj! Ordnung muss sein!

    SvaraRadera
  2. Snart kräver du väl att jag ska ta på mig nån jävla supportermössa och/eller halsduk också och se ut som nån jävla huligan!!

    SvaraRadera
  3. Dagen har kommit då jag håller med han Fronning.
    Har alltid uppfattat den där som en bandymotståndare och därför inte haft någon anledning att dela samma åsikter.
    Tills nu!

    Vilken lam ursäkt! Den tar priset som den sämsta och petar ner min ursäkt till andra plats, den med brännässlor och högt gräs.

    Som sagt, kaffe kan man stoppa i portföljen. Och glögg, alkoholfri om man vill så. Och pepparkakor givetvis.

    Det viktigaste av allt; man måste ha nångonstans att spara matchprogrammen från bortamatcherna.

    SvaraRadera
  4. Göran någonstans i ditt arkiv har
    du en bild från Galleriet i
    Metropolen. Där har du din och min bandyportfölj! Den är nyputtsad och den glänser. Den bara väntar på bandykaffet.
    Har du glömt den?????

    SvaraRadera
  5. ...å din Fib Aktuellt att läsa i pausen, dina smällare, de skalade apelsinerna i plastpåse, fyffesbananerna, bugg, limpmackorna med raketost och steckflott och inte att förglömma samlarbilderna i fyrfärg.

    SvaraRadera
  6. Okej vi tar dom en och en!

    Först konsthandlarn:
    Den portföljen har jag inte glömt och inte bilden heller, den skulle komma som en överraskning som Dagens Portfölj på söndag, Premiärdagen, men nu vet alla det, men oavsett överraskning eller inte den kommer på söndag.
    Då är det helt underbart när man gör konst av portföljer ocuh termosar, då är det ballt!

    jansson:
    Försök inte göra en fronning nu, försök inte smita undan ditt ansvar, att jämföra min portföljbrist med ditt höga gräs är ju bara löjligt!
    Stå för din undandflykt NU!!
    Den är bara det sämsta jag hört :-)
    Sen kan man ju undra varför du går på bandy?
    Kaffe, glögg och pepparkakor är det nåt jävla barnkalas eller??
    Spara matchprogram??
    Till vad??

    fronning:
    Det skulle vara för fyrfärgsbilderna, men jag känner att dom passar bättre i min BP-bägg!

    SvaraRadera
  7. Nu är du ute och cyklar igen!
    Jag har inget kaffe i min portfölj.
    Glögg brukar jag ha, och ibland även pepparkakor. Gott till glöggen och det brukar bli succé på huvudläktar´n!

    Matchprogrammen spar man för att det är kul att samla!

    SvaraRadera
  8. jansson:
    Samla på du!

    Och hoppas du hade många pepparkakor ikväll.
    Pepparkakor lär vara bra mot förluster, så jag hoppas innerligt att du har hittat ett stort parti till denna säsong, för det lär du behöva ;-)

    SvaraRadera
  9. Nu ska du inte vara på det viset!
    Var ohyggligt nära seger ikväll!

    SvaraRadera
  10. Jävla Josephzohn! Jävla radikalism! Du har nåt jävla bandyuppror på gång! Till och med jag försvarar ju bandyn såsom företeelse. Det kan tom få en och annan slant från farbror staten. Men då får man för i h-vete se till och shapea (shejpa) upp hela skiten. Töntiga luvor med jättetofs, snörade kängor, rutiga kepsar med nerfällbara öronskydd, fulla täckjackor i bävernylon, beiga rockar, lovikavantar, bandyportföljer, bandyportföljer, bandyportföljer, bandyportföljer, bandyportföljer fylla och slagsmål. Alla ska va så fulla att de bara halkar omkring och ligger på isen som skalbaggar tills länsman kommer och plockar dom, ringer efter frugan som kommer på sparken och med avmätt min kör hem gubbstrutten som sitter och viftar med näven åt antagonisten som sitter på sin frugas spark farandes åt andra hållet. Det är faan kultur det! Stegö kilo hade säkert fattat det där ävenom hon inte fattade att hon var idrottsminister på köpet, men den här andra vetefan.
    Sluta upp med din radikalism! Du förstör bandyn! Fixa en portfölj!! Om Fronning får se att minst hälften av publiken har sådana kommer jag att bli bandy-fan själv! Aj pråmmis!

    SvaraRadera
  11. fronning:
    Och var fick du luft ifrån?
    Har du opererat in en cykelpump?
    Eller är luften så bra i Paris?
    .. om hälften av ..."
    Och det tror du att jag ska tro på hahahahaha, bandyvän är inget man blir det är något man föds till.
    En del föds med portfölj en del utan.
    Håll dig du vid Grimsta!

    SvaraRadera
  12. Ja, herregud, där nere kunde man andas! Lungorna fylldes av liberté, égalité och fraternité men inte i någon radikal Josephzohnstil utan i en trevlig uppsluppen stämning helt fri från griljeringar, spanjoletter eller giljotineringar. det är möjligt att man föds till bandyvän jag hävdade bara att jag skulle bli "bandy-fan själv" och det får du ju tolka som du vill. Man föds enligt dig med eller utan portfölj som vissa regeringsledamöter. Mr J har tydligen fötts utan en. Och det tycker vi här borta i Bromma är tråkigt. Vi tycker det skadar bandykulturen.

    SvaraRadera
  13. Ja men nu märks det att du varit hemma en stund, nu har Parisluften ersatts med Brommadito och ödmjukheten och vänligheten har kommit tillbaka.
    Bandykulturen sitter inte bara i bandyportföljen!!
    Och jag känner inget behov eller ingen nytta av att inköpa en

    SvaraRadera
  14. "ödmjukheten och vänligheten" - Nä nu j-vlar!! Nu är du bara ett elakt ord till ifrån att jag kastar handsken. Nu har jag knutit handen i byxfickan!

    Sen kommer du med såna självklarheter som "Bandykulturen sitter inte bara i bandyportföljen!!"

    Ja, what's new?? Jag har räknat upp som exempel:
    limpmackorna med raketost och steckflott,Töntiga luvor med jättetofs, snörade kängor, rutiga kepsar med nerfällbara öronskydd, fulla täckjackor i bävernylon, beiga rockar, lovikavantar, fyll och slagsmål och en isplan fylld med kalasfulla bandyvänner som ligger som skalbaggar på rygg och inte kommer upp...

    Inte ens den utförliga listan täcker hela bandykulturen. Det inser tom jag...

    Skärp upp dig vad, Josepzohn! H! Och du ska vara någon sorts bandyexpert! Ha!

    Jag ska f-n köpa en portfölj åt dig!!

    SvaraRadera
  15. Var den god?
    Taggtråden??

    SvaraRadera
  16. Orm om jag får be. Jag använder Boorks kokbok från 80talet.

    Men jag ska fortfarande f-n köpa en portfölj åt dig!!

    SvaraRadera
  17. Portfölj??
    Det är det den rackarn vill köpa mig.
    En portfölj.
    En sån där j*vla bandyportfölj.
    Han vill göra mig till ett åtlöje ...
    Aha!!

    SvaraRadera
  18. Ja, inte f-n ska du få en aktieportfölj! Åtlöje! Åh, har det gått så långt då är bandykulturen bortom all räddning! Bryr du dig förresten om vad de andra gossarna på gården säger? Våga vägra vägra portfölj!

    SvaraRadera
  19. Det verkar som de flesta har missuppfattat vad bandykultur är.
    Bandykultur är ju själva spelet, liret med det röda nystanet, isytorna, farten m.m. m.m.
    Vad de andra på gården tycker?
    Skulle han josephzohn bry sig om sånt?
    Hahahahaha den var rolig!!

    SvaraRadera