05 december 2007

Dagens Fot

Läser i bladet att smålands journalister mycket överraskande utsåg Kalmar FF:s fotbollsspelare Rasmus Elm till Årets Komet inom småländsk idrott??!! Mycket överraskande är väl ett understatement av högsta idrottsliga sort, för detta är minst lika chockande som att VBK inte fick bragdguldet nådens år 1969.

Hur kan välutbildade sportjournalister missa Vetlanda BK:s Johan Löfstedt? Här har vi en bandyspelare i Småland som slår igenom med buller och bång och som via kanonlir i klubblaget likt en raket tar sig in i landslagstruppen. Snacka om kometkarriär!!

Vad har Rasmus Elm för meriter? Visst är han ung, men där stannar det och dessutom spelar han ju för Kalmar FF??!!

Vad kan ha hänt? Konspiration? Mutor?? Efter mycket efterforskning har jag kommit fram till att det måste vara gipsets fel. Löfstedts gipsade fot. Hade han inte brutit foten så ... Hade han inte haft bandyfoten i gips, kan jag inte tänka mig annat än att "Årets Komet" hade hetat Johan Löfstedt.

Rasmus Elm hahahahahaha ...

Sa jag det att det är bandy på Zinken idag.
Ikväll klockan 19.00.
Omästarlaget från Södermalm mot trefaldiga mästarlaget från Vetlanda!!

Jag tippar 5-5
Brorsan tippar 6-3
Vad tippar du??


Andra bloggar om: , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Tog lite tid!!!!!
    ( är ju över 60 )
    Tipps: 5-5

    SvaraRadera
  2. Du ska äntligen få se en match alltså!

    Tippar: Hammarby - VBK 5-5,
    Falun - Broberg 5-5

    SvaraRadera
  3. Bajen-Kanariefåglarna 3-5

    SvaraRadera
  4. Får man va med....
    Bajen-VBK 3-7
    Falun-Broberg 3-7
    Men sen må jag ju lägga
    Villa-Edsbyn 3-7

    SvaraRadera
  5. konsthandlarn:
    För en gång skull är vi överens :-)

    jansson:
    Tyvärr, har jag tur kanske jag hinner till dom sista tjugo!!
    Såg det på läktarn, vi gula har tydligen 5-5 ihop :-)

    dan:
    Ett tips med anknytning till Flugeby är alltid livsfarligt :-)

    björn:
    Självklart.
    Ser att du är både gult och rött optimistiskt lagd, mu är det bara och hoppas att du är den bäste tipparen av oss alla :-)

    SvaraRadera