05 december 2007

Dagens Vändkors

När undertecknad kom till Zinken ledde Hammarby fortfarande bara med 2-1 och det återstod ungefär en kvart. Härligt tänkte jag!! Nu hann man precis lagom fram till den stora vändningen ...


.. och vändningen kom! Men tyvärr i ett vändkors ... För döm om min förvåning, när jag redan efter några minuter åter befann mig utanför arenan??

Blev han utkörd han dazzålågen :-)

Nej tyvärr var inte det orsaken till att jag så snabbt lämnade in. Orsaken stafvas ett hörnmål av Hammarbys Richard Koch och drog jag ... 1-3 med 9 minuter kvar, det kan man ju vända, men jag kände att detta inte var kvällen när vi skulle rubba hemmalaget ...

Hade vi bara fått in en kvittering istället, så ...


Jävla Hammarby.
Jävla Zinkensdamm.
Hörde dessutom på radio att vi inte alls kom upp till vår normala spelnivå och då slår man inte Hammarby på deras hemmabana.
Hörde dessutom på radio att vi missade en straff, eller vi och vi. Det var han den nya landslagmannen han PG Gustafsson som sköt utanför vid ställningen 1-1. Hade den gått in då ....

Jävla straffmissar!!

Kollade snabbt in hur de andra matcherna slutade och kan bara konstatera att jag är en usel tippare ... 1 rätt, tack Edsbyn för det :-)

Den nye tipskungen är avsatt, leve en ny!!

Jävla tipparekung!!

23 januari 2008.
Glöm inte det datumet.
Revanschens datum.
Då möts vi igen.
Nu på Kullen.
Då har vi förhoppningsvis fullt lag :-)
Heja VBK!!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Du Göran!!!
    Kommer du till Metropolen den 23/1!
    Då har vi inte bara fullt lag.
    Vi har vi dessutom en full BANDYPORTFÖLJ.
    Tillika efter segern förhoppningsvis, en åtminstone halvfull konsthandlare o dazzålåg.

    SvaraRadera
  2. Det är ju en onsdag, så det blir svårt, men du får gå på matchen och rapportera till mig och så leker jag skrubbleken??!! och så blir du halvfull och jag helrökt ...
    Dagen efter läser vi i bladet att vi vann??!!
    Hade vi inte en aning om :-)

    SvaraRadera