26 december 2007

Dagens PG

Läser i bladet att han förbundskaptenen Jakobsson presenterade VM-truppen till Moskva och äntligen får världen se VBK:are i truppen, för som väntat tog han ut världens bäste högerhalv Patrik PG Gustafsson.

PG som idag stänkte in det mycket viktiga 3-2 på hörna mot Motala.

VM i bandy avgörs i Moskva mellan den 27 januari och 3 februari.

gåsen gratulerar!

Hela truppen
Målvakter
Andreas Bergwall, Raketa Kazan
Anders Svensson, Edsbyn
Martin Berggren, Villa/Lidköping
Jonas Persson, Falun

Försvarsspelare
Marcus Bergwall, Dynamo Moskva
Andreas Westh, Bollnäs
Olov Englund, Zorkij
Andreas Bruun, Västerås
Anders Östling, Västerås
Per Hellmyrs, Raketa Kazan
Patrik Gustafsson, Vetlanda
Daniel Jonsson, Edsbyn

Mittfältare och anfallare
Daniel Mossberg, Zorkij
Stefan Erixon, d:o
Daniel Liw, Edsbyn
Hans Andersson, d:o
Joakim Hedqvist, d:o
Jonas Edling, d:o
Johan Andersson, Villa/Lidköping
Daniel Anderson, d:o
Daniel Berlin, Sandviken
Patrik Nilsson, d:o
Jesper Ericsson, Hammarby

För övrigt blev Patrik Nilsson annandagens bäste målskytt med sina 7 mål. Edsbyns Jocke Hedqvist gjorde 6 stycken.

Mest publik var det i Västerås med 5 718 personer.
Minst var det i Söderhamn, där han Jansson på huvudläktarn nästan fick stå ensam :-)
Men Broberg vann ju så han är säkert glad ändå ...

Sa jag det?
Att vi gula vann med 7-2!!
Huvva, huvva ...

Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

  1. Men det var ju årets bästa siffra ändå så vi ska inte klaga.

    Och det var faktiskt rätt trångt på huvudläktar´n...

    SvaraRadera
  2. Jag bara provocera lite för at se om du var vaken :-)
    God fortsättning på dig ...

    SvaraRadera
  3. God fortsättning själv du!

    Jag lovar att ruska liv i blågen snart! Har haft så jävla körigt, och det fortsätter i några dagar till.

    Du får sköta blåguppladdningen inför stormötet mellan de båda gula på söndag. Jag ska på bröllop på lördag och kommer hem lagom till matchstart på söndag!

    SvaraRadera
  4. Nu får du väl ge dig!
    Du måste lära dig att prioritera!
    Först är det meterhögt gräs, sen är det julen, och nu är det nåt j*a bröllop??
    Det känns om det är hög tid för dig att kolla in eller läsa "Fever Pitch" :-)

    SvaraRadera
  5. Inte fan är det jag som gifter mig.
    Det skulle jag aldrig få för mig att göra när det vankas bandy!

    SvaraRadera
  6. Nej det fattar jag väl att du aldrig skulle gefta dig under bandysäsongen, men att välja att gå på ett dagen innan årets match :-)

    Har du sett??

    SvaraRadera