22 december 2007

Dagens Gök

Dagens Gök är egentligen en ///Björn.
En bandyälskande sådan.
Eller sådana?
En gökande björn??
Hrmf.
Nu fattar jag noll.
Nåväl.
King i oljans förlovade land.
Han, f'låt dom ...
Har nu mjukstartat typ en ...??
Filisoferande bandyblogg??
Ko ko.
Där inte bara lagfärgerna är helt fel.
Utgångsskogen är också fel.
Långt långt från Dackes.
Långt från Dackeskogarna där bandyn har sitt ursprung.
"Det är ett nystan ursprunget."
"Es ist ein nystan entsprungen."
Nils Dacke vänder sig i sin ...
.. och jag i min.
Ko Ko

Men välkommen du bandybroder.
Må din blogg frodas och ditt lag tvärtom.
Och.
Vi är många som undrar ...

"När kommer göken då ..."


För övrigt verkar det som om fågelbloggarna bara blir fler och fler ...
gåsen och göken, sa speakern Holken Ljung :-)

För övrigt kommer vi att (för)följa dig när den röda eran är över :-)

Andra bloggar om: , , ,

3 kommentarer:

  1. HA HA HA va kul att man kan sätta fart i hjärnkontoret, bekymmer? .... men det finns en historia bakom, som alltid. Visste inte vad jag skulle ta för namn så hände detta .....
    .. så här ..
    Min fru hade hand om grannens son, han är 5år och skorrar på rrrrr. De skulle äta lunch och då tittat han på vårt brännvinsskåp i köket och säger "Närrr kommerrrr göken då?"
    ... men han fick ingen ....
    Sen fanns det ju en gås och då ville ju inte jag vara sämre med en gök?
    Vaggan i Småland och den där Nisse? Du ser det är inte bara jag som tänkt filosofera .....
    Visst är det nå visst med julen ändå, inge svart, inge gult, inge grönt bara RÖTT.
    Men okey, du får hacka om de ger tröst vi e ju ändå Svenska Mästare OCH Europa mästare.

    SvaraRadera
  2. En gökande björn??
    ..visst e de bra .. nu läste jag det igen och skrattar gott skall du veta.

    Tur att tomten e röd, God jul

    SvaraRadera
  3. Hahahaha .. stackars sate fick han ingen gök trots att han fyllt fem :-)!!

    Och.
    Jag ser fram emot denna bandyvinter, med en nystande Hansson, en Jansson på huvudläktarn och en gökande björn, det verkar som om dom riktiga och viktiga bloggarna dyker upp som vampar upp jorden.

    Tomten må vara röd och det beror enligt den sanna historien på att Jenny Nyström var färgblind!!

    En God och Gul Jul

    SvaraRadera