10 december 2007

Dagens Kalender

För varje år som går blir det färre och färre luckor som öppnas i gåsens kök. Luckor i adventskalendrar alltså. Förr fick man dom gratis både på ICA och Konsum, adventskalendrarna alltså, men i år fick jag tji ...

Och de däringa härliga chokladkalendrarna man köpte förr, vågar man ju inte köpa längre, för jag är helt säker på att det sitter små kinesiska barnarbetare och stoppar in chokladbitarna och då är det ju bättre att dom förblir osålda och man kan skicka tillbaka dom och ...

Och lika självklart som att han Jansson på Huvudläktarn hittade en tomte på skithuset bland sina julsaker, lika självklart är det att jag följer svt:s årliga julkalender. Årets version "En riktig jul" är riktigt bra. Mycket bra för fantasin, för tänk om ...

Och snart hittar nog även Broberg bandymålet igen, så att även han Jansson får en röd jul :-)

Men idag fick jag tips om en adventskalender man kan följa via nätet. Kulturradions Adventskalender och när jag nu kollade in bland redan öppnade luckor såg jag att redan den 6 december handlade det om något som intresserar undertecknad. Varför finns det så få höga hus i Stockholm?? Sen kan man lyssna på Gunnar Bohlin om Gustavsberg. Handlar kanske om bandy eller vad sägs om Winston Churchills morgonvanor :-) Blev det någon konjak??

Och snart kommer väl han unge herr Jacobsson med mina årliga jultidningar, Fantomen, Knasen och Hälge ...

Mossa, mossa ...

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Julkalendern är bra, den bästa på flera år. Har egentligen bara ett problem med den; flickans attityd! Hon har inte visat upp ett leende på 10 avsnitt! Men annars så...

    Målen kommer. Närmast på onsdag!

    SvaraRadera
  2. Målen kommer!!

    Leendena kommer, antingen när hon accepterar Klas eller om det inte blir nåt med honom :-)
    Snacka om dockusåpa :D

    SvaraRadera