24 februari 2008

Dagens ... Och

Ser (man har väl rss):) att han den gamle göken, som numera "lever väl och har det gött" sitter uppe mitt i den edsbyska natten och skriver. Han är "nattchaffis", så han både kör och surfar runt och har det gôtt ...

Till slut hamnar han där han och alla ska hamna. I bandyns glada värld och om det spännande och ovissa slutspelet som inleds senare denna dag, där åtta lag ska spela om de två finalplatserna ...

Broberg eller Västerås?
Motala eller Sandviken?
Villa eller Hammarby?
Vetlanda eller Edsbyn?

Han vågar inte tippa, han den nyligen avsatte tipparkungen, han vågar bara hoppas! Och det kan han ju få göra. Han får hoppas hur mycket han vill, han kan sitta där i de mörka hälsingeskogarna och hoppas hur mycket han vill. Han hoppas naturligtvis först och främst att hans Edsbyn ska ta sig till Studenternas, men inte ska han få som han vill. Inte en Janne!! Vi gula bandykrigare ska stoppa dom ...

Och.

Jag vågar tippa, jag vågar sticka ut näsan, men det beror kanske mest på att jag nyss haft den i ölglasen ..

Jag tippar att det blir Broberg, Sandviken, Villa och Vetlanda som tar sig vidare till semifinalerna. Vad som sedan händer är en annan fotfråga, som jag ska besvara när den tiden kommer ...

Kör lugnt!!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Jo de e sant man har liksom ramlat av sin tron.
    Allt annat än Edsbyn, Sandviken, Västerås och Hammarby i semi är en skräll i bandyvärlden, så jag hugger emot dig e ditt tips.
    Tror nog att de enda som kan åstadkomma en skräll är Broberg mot Västerås.
    Vi skall snart åka och se. Matchen framflyttad till kl 18.00 pga att det just nu e 6 grader varmt här i Söderhamn.
    Vattenpolobandy och vem klarar det bäst?

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha visst är det underbart med nattliga konversationer :-)

    Jag hugger tillbaka direkt.
    Om man bortser från den stora gula skrällen som inleds på Kullen imorgon, så tror jag att Villa har större chans att rubba Hammarby än vad Broberg har mot Västerås!!

    SvaraRadera
  3. Efter att nu varit nere i metropolen och känt av slutspelstämningen. På Cecils pratat med den gamle playmakern "Frasse" så förstår man varför publiksnittet är så lågt. Det enda han pratade om var att han jobbade skift och missade när det var Champions League i Fotboll!! Men bara för att ställa till det lite för dig så tippar jag 5-5 efter full tid och att de gule vinner med 6-5 efter förlängning. Vem vinner då? Fortfarande inget tips från han där ovan

    SvaraRadera
  4. Man tappar ju tron på mänskligheten om gamle Bosse Fransson resonerar på detta vis!!

    Vem vinner tipset då?
    Om du tippar att matchen slutar 5-5 och jag att den slutar 6-5 och matchen slutar 6-5 efter förlängning (oh härliga tanke!), då vinner du tipskampen!!
    Tippandet är alltid efter ordinarietid!

    Ovanifrån är det bara en massa snack och ingen verkstad!!

    SvaraRadera