28 februari 2008

Dagens Skillnad (SATS 2)

Minns ni trappan.
Efter skylten!!
Trappan till semifinalen?
Vi tog verkligen SATS.
Vi missade lite.
Vi missade gubben ...
Men så nära vi var.
Innan utfarten ...
.. och containern.
Så liten är den ...
Skillnaden.
Skillnaden mellan ...

Och.
Det jävligaste i bandysången.
Vi var det bättre laget i båda matcherna.
Men sådan är idrotten.

Är du svensk?
Då vet du.
Då vet du att den är som poliserna i Dalarna?
Då vet du att idrotten är hård men Rättvik!!
Framför allt bandyn :)

J*vla Rättvik!
J*vla Edsbyn :)

Men.
Från ett sant VBK-hjärta.
Ett stort TACK till ALLA gula spelare.
Vilken avslutning på säsongen.
Vetlanda BK - Bandy när den är som bäst.




Tack även till han Söderman och redaktionen ...
.. till han Svedbom på den officiella ...
.. Kullen Fans ...

Men.
Nu lämnar gåsen bandyn.
Nu följer jag endast "the Silly Season" ...
Nu ställer jag in bandyrören i garderoben.
Den krumma får stå i hallen.
Nystanet får rulla in i ett hörn.
Nu ställer jag Kosan mot en annan arena

Nu börjar en ny guldjakt ...
Nu blir det HV71.
Seriesegrarna.
Hå Ve Blå ...

gåsen bio
presenterar
HV vs FBK 3-0



Dessutom.
En ny tipskamp ...
R jo reddy ...

Sa jag det?
Sa jag fotboll??
Sa jag Vitalavallen??
Inte.
Då gör jag det.
Fotbollen rullar ju ...
Snart är planerna gröna ...
Ibland är det underbart att leva.
Först hockeyguld och sen ...
.. Vitalavallen ........




Å sen är ju livet inte bara idrott ...
Det finns det ju andra viktiga saker också, som ...
Öh öh öh öh öh öh ....

Hrmf.
??????

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

  1. Så jävla nära, så jävla surt!

    SvaraRadera
  2. Idag lider jag och många till med Vetlanda. Snacka om att ni bjöd upp till kamp. T-gul är en känd tändvätska. Det var ett T-gult lag som åkte upp till bandykyrkan. Man hade t.o.m. T-Gul som sportdryck. Edsbyn provocerade Vetlanda å det grövsta när man valde dem framför ett publiktätt derby mot Broberg och en bortaresa på 7 mil.Man pissade på Vetlanda när man valde dem. Man sa: Ni är sämst så vi väljer att åka till Småland. Då åkte flaskorna med T-Gul fram. Och helvete vad nära ni var. Ni skakade dem rejält. Surt var ordet.

    SvaraRadera
  3. anonym:
    Surt är bara förnamnet, jävla surt är bara mellannamnet!

    hanebo:
    Då åkte flaskorna med T-Gul fram, så sant, så sant och så jävla provocerande och så jävla nära det var.
    T-Gul en bortglömd dryck ...

    SvaraRadera