19 februari 2008

Dagens Slas

Javlar anamma!
Javlar anamma!
Alla som kan sin Slas vet nu.
Dom vet att efter detta det sista Javlar anamma, är den slut.
Då har sekonderna lämnat ringen.
Då var Marilita borta.
För alltid.



Sekonderna lämnar ringen är inte den bästa av Slas alla böcker, men det är en Slas och det räcker långt. Den handlar om boxning och kärlek. Om en kärlek som bara dyker upp och passerar, men som likt boxning hinner slå knock på han porträttmålaren.

För övrigt känns det lite märkligt att samma dag som sekonderna lämnar ringen i min soffa, så lämnar han Castro in efter 49 år som el comandante på Cuba!!

Vad Castro ska göra nu med resten av sitt liv det vet jag inte, det jag vet är att jag nu står i valet och kvalet om jag ånyo ska göra en omslas och läsa om ännu en av Slas böcker innan jag tar mig an mästarens absolut sista. Puh!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar