13 februari 2008

Dagens Skuffelse

Just i detta nu.
Ringde dom från någon undersökningsbyrå (UB typ)
Jag brukar aldrig vara med.
Tacka för samtalet direkt!

Men.
Idag handlade det om Elitserien i Ishockey.
GÄSS.
Efter 4-0 på LHC.
Då vill jag gärna vara med!!
Ikväll kan jag svara på alla frågor ...

- Vilket lag håller du på??
- HV71.
- Då får du inte vara med!!
- Vafalls?? Får jag inte vara med?
- Näpp, ikväll intervjuar jag bara Djurgårdare som bor i Sthlm??
- Djurgårdare?? Finns det några såna kvar??
- Ja det är det vi får se ...

Tack för samtalet :-)

J*vla undersökningar.
Aldrig mer!!

Andra bloggar om: , , , ,

13 kommentarer:

  1. Då hade en annan kunnat vara med då?
    Djurgårdare, jo sen 1967/68.
    Samlarbilder, och de lag jag först fick fullt i var just Djurgården. Spelare som Lasse Björn, Rolle Stolts, Tumba kände man ju igen så det fick bli så och sen har det hållit i sig.
    Men det ligger på en låg nivå intresset för hockey alltså.

    SvaraRadera
  2. Nu var det som så att han endast var intresserad av Djurgårdare som bodde i Stockholm ...
    Intervjuaren hade lite svårt att förstå hur jag som Stockholmare höll på HåVe ...

    Om bara nu han Klaschen inte läser detta så kan jag också erkänna att jag också känner till en del gamla Djurgårdare ...

    SvaraRadera
  3. Skandal! Åsikter tas bara in av de som håller på Djurgården? Snart publiceras säkert en "objektiv rapport" där en "klar majoritet" uttalar att Djurgården är Sverige populäraste lag. Detta påminner om när salig Putte Kock gjorde en lika "objektiv rapport", där det visade sig att 98% av svenska folket höll på AIK. Senare visade det sig att han inte lämnat AIK:s årsmöte under sin "objektiva undersökning". Själv är jag mer seriöst objektiv, när jag utnämner Hammarby till Sveriges populäraste lag. (Med undantag av alla advokater och politiker, för de håller givetvis på Djurgården.)

    SvaraRadera
  4. Ha! Jag visste det! Det bultar minsann ett litet DIF-hjärta i MrJ också!

    Skulle Hammarby vara mer populärt än DIF? Det där är någon myt som odlas liksom myten om gemytet och de snälla och roliga fansen. Aller vad?

    PS Jag är varken lagvrängare eller politiker

    SvaraRadera
  5. pdf:
    Är du svensk.
    Då vet du vet.
    Då vet du att det bultar ett litet dif-hjärta hos en viss gås.
    Visst gör det.
    Men gifta det är dom inte.
    Men visst bultar det lite ..
    Det gör det väl hos alla.
    Vem kan som han ///björn påpekar, vem kan glömma Tumba, Lasse och Rolle, Knivsta ...
    Sen beror det ju helt på vilka dom möter :-)

    hansson:
    Mest populära är väl Hammarby ute i Råsunda och längs Göteborgs bakgator :)
    Här på öfvre är Hammarby endast lägenheter uti en sjöstad som vi kan spekulera med!

    SvaraRadera
  6. "Vem kan som han ///björn påpekar, vem kan glömma Tumba, Lasse och Rolle, Knivsta ..." - ja, är man så pass till åren kommen så! ;) Nå, som de legender de är kommer tom jag ihåg dem ;) och Tumba håller sig ju faktiskt vid liv också.

    Jag säger bara en sak Hahahahammarby hockey!!

    SvaraRadera
  7. Till åren kommen ...
    Dom finns ju nästan på DVD och även Lasse Björn lever, jag såg honom på Globen ... inte live, men väl i TV, under en landskamp!

    SvaraRadera
  8. Bli inte ledsen nu va. Du kan junte rå fört. Att du va me när Eldkvarn brann. :D

    SvaraRadera
  9. Eldkvarn?
    Har dom brunnit?
    Vad har dom brunnit för.
    Släck dom som är värst..

    SvaraRadera
  10. Nä, nu missförstod du! Inte gruppen som tidigare gick under namnet Piska Mig hårt! För övrigt ett mycket bättre namn. Eldkvarn har junget med Norrping att göra...

    SvaraRadera
  11. Jag minns det.
    Vi minns det.
    Är du svensk?
    minns du ...
    Men Tumba.
    Hooooonom har vi glömt.
    Men gifta!
    Det är dom inte!

    SvaraRadera
  12. Ja, du ser! Du erkänner t o m att du har så pass många år under bältet (kan man säga så?) att du minns när Eldkvarn brann? Hur kan du då glömt han Tumba och Hoonom Stoltz?? Selektivt minne? Nå det får man unna en gammal räv som du...

    SvaraRadera
  13. .. år under bältet??
    Lilla och Stora Bält??

    Visst är jag glad att du unnar mig något!

    SvaraRadera