13 februari 2008

Dagens Sabina

Om du kan din Piraten.
Då vet du.
Då vet du vem Sabina är!
Det är hon som bor på Arsenalgatan 1.
Krakows gamla ungdomskärlek!

För några veckor såg jag om den.
"Bokhandlarna som slutade bada".
Krakow ville återse sin Sabina.
Och om du kan din Fritiof Nilsson.
Då vet du.
Då vet du att denna gång ville Krakow överraska Sabina.
Likt hon hade överraskat honom första gången ...
Stod han där i dörren ...
Som gud skapat honom ...
.. med en azalea i famn!

Krakow fick fly hals över huvud ...
.. genom ett kylslaget Stockholm ...
.. med kläderna under armen ...

Utanför stod bokhandlarn och väntade ...
.. och väntade ...
.. och väntade ...

Underbara scener.

Nåväl.
Tillbaka till Arsenalsgatan.
Tillbaka till Arsenalsgatan 1.



Varje dag går jag förbi denna port.
Arsenalsgatan 1.
Varje dag tänker jag samma sak.
Det där är inte Arsenalsgatan 1.
Det var inte här bokhandlarn stod och väntade.
Det var inte här Sabina bodde.
Det var en annan port.
Man har gjort en filmatisk luring ...

Och.
Jag tror att det var en port på Strandvägen.
En port på Strandvägen som fick spela Sabinas port!
Huvudrollen gick till en port på Strandvägen.

Jag vet inte exakt vilken det är.
Men.
Om TV4 Film behagar sända den en gång till.
Inte porten.
Men väl filmen.
Då ska jag ...
Skam den som ger sig, sa Krakow :-)

En annan liten lurig sak med Arsenalsgatan är att den börjar i fel ända?? Enligt mitt trånga trottoarminne, har jag för mig att alla Stockholms gator ska utgå från det Kungliga Slottet?? Men inte Arsenalsgatan. Den börjar vid Nybroplan?? Ska det vara så?? Jag vet inte? Men det är så?? Någon??

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar