23 februari 2008

Dagens Vimmel

Det är inte ofta som han unge herr josephzohn går på vimlande vernissage, detta trots gratis sprit och vandrande pinnar :). Men, idag hände det och anledningen var enkel. Jag ville träffa han konstnären Gösta Gustavson.

Den Gösta Gustavson, vars konst jag beundrat så mycket i så många år!








Återkommer med fler bilder, fler "konstfulla" bilder ...
Men en vill jag gärna visa upp redan nu!
En liten olja ...


"Tantolunden".
Den röda pricken ...
Betyder att ...
.. den är numera min!!

Tack Gösta Gustavson.
Tack för en otroligt bra utställning.
Och.
Skål Tamefan!!

Andra bloggar om: , , , ,

14 kommentarer:

  1. S****tan! Men jag vet var ditt hus bor!!

    Konsttjyven

    SvaraRadera
  2. Storlek? Pris?

    SvaraRadera
  3. .. 4 tr.

    .. 15x15 cm ...
    Är du från skattemyndigheten??
    .. kolla på Skomakargatan 3.

    SvaraRadera
  4. Den tavlan gillade jag. Grattis!

    SvaraRadera
  5. Konsttjyverimyndigheten. Måste kolla om det är värt ett intjack. Behändig storlek i alla fulla fall. Behöver ingen tjyvsäck. Då vet jag.

    SvaraRadera
  6. Sa du 3 pappelipapp? Ja, jag får välan kolla då....

    SvaraRadera
  7. picasso:
    Du gjorde en del också, som jag kan tänka mig att hänga på väggen ...

    konsttjyvverienheten:
    Okej, då fattar jag, storleksmässigt räcker det med ett brunt A4, tavlan är helt rambefriad och tunn som en elefantörabiff, men om 5 lakan är värt en klättring uppför sturännan och sedan en hemfärd via lakanen det vetisjutton :)

    SvaraRadera
  8. 5?! För ett elefantöra? Fick du vitlökssmör på kuppen då i alla fall va?

    SvaraRadera
  9. Feemtusen för ett utrotningshotat djuröra är väl inget!
    Om någon dessutom bemödat sig att måla dit Tantolunden på det, känns det som ett fynd!
    Kan ju stoppa upp det och sälja det till Skansen senare!
    Hur man nu stoppar upp ett elefantöra??

    SvaraRadera
  10. Hur var det med vitlökssmöret då??

    SvaraRadera
  11. Nja i och med att öran var rambefriat så använde Hasse vitlökssmöret till att klistra upp "tavlan" (örat) på väggen.
    Vi får hoppas att den sitter uppe under hela utställningsperioden, sen när örat kommer till Brahegatan får jag använda elefantens bästa kompisklister ...

    SvaraRadera
  12. Nog är den ÄR fin alltid. Grattis.

    SvaraRadera
  13. Frågan är om det inte är den bästa av oljorna??
    Tror det.
    Nu när har studerat den lite noggrannare så ..
    Är jag beredd att hålla med mig själv!!

    SvaraRadera