05 mars 2008

Dagens Banderoll

"Hacka, skiva, dränk i majonäs!", stod det på en banderoll på hemmalagets supportersida. Hemmalaget Edsbyn tog emot gurkorna från Västerås i den andra semifinalen. Nu blev det hemmalaget som både blev hackade, skivade och dränkta om inte i majonäs så i alla fall aioli.

Västerås vann klart med 6-4 och leder i matcher nu med 2-0. Frågan jag ställer mig är självklar. Vad har hänt med Edsbyn? Det slarvas, det ser nervöst och ängsligt ut och konstruktiviteten är som bortblåst. Västerås däremot lyser av självförtroende och ikväll var det "gamle" Patrik Andebron, som tillsammans med målvakt Körling, som var klart hetast!!

Nu blir det en ny match i kyrkhelvetet på fredag och ...

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Har inte haft möjlighet att titta in föränn nu!!! Mycke nu.
    Men vill bara säga att du har helt rätt.
    Ingenting fungerade för de mina och Västerås spelade mycket bra och mycket disiplinerat. Det var klart rätt lag som vann.
    Inget att orda om.
    Tungt
    Mycket tungt
    Jätte tungt
    Som tur är kunde jag ge ut det på mina elever.
    Stackars elever, de flesta är ju Brobergare och ser gärna att man lider HAHAHA

    SvaraRadera
  2. Har redan sagt det via en annan kommentar men säger det igen, ikväll var gurkorna tillbaka i majonäsen.
    Sa jag grattis??

    SvaraRadera