03 mars 2008

Dagens Isvigning

Idag invigdes den nygamla skridskobanan vid det "Kungliga slottet" och gissa vem som var där. Vem är överallt?? Vem vänder sig kungen till när han vill ha lite experthjälp när det gäller issporter?? Självklart ...

Självklart!!




gåsen bio
presenterar
Dagens Invigning



Men.
Sanningen ska fram.
Det var ingen riktig is.
Det var någon form av plastic ice ...
Så.
Och.
Men.
Kanske.
För att inte göra alla issvikna och besvikna.
En repris.
En repris av en riktig is.
En repris av en riktig isskrapa

gåsen bio
repriserar
Iskrapan (The Short)



Andra bloggar om: , , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Var den åkbar?
    Ser ut att glida lite dåligt?
    Positivt att vi nu kan spela i kortbyxor i sommar.

    SvaraRadera
  2. Jag åkte inte själv, men enligt de rapporter som jag insupte, var den knappt glidbar, men bra för nybörjare, typ bandyspelare från Edsbyn och Söderhamn :).
    Tyvärr måste jag nog göra dig besviken för när sommarhelvetet står för slottsdörren plockas isen bort och under alla under där under ligger en boulebana, en sport som kanske också är mer kunglig och slottsmässig ...

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Där är det gamla goa kräket igen! Livet e en fest! Holiday on ice!

    SvaraRadera
  4. Goa kräket??
    Menar du mig eller.
    Att jag inte vågade ge mig ut på en jäkla plastbana??
    Holidäj on plastic ice!
    Till toner av the plastic ono band!

    SvaraRadera