09 mars 2008

Dagens Sista

Gösta Gustavson på Nationalgalleriet.
Sista dagen.
Absolut sista chansen att se ...
"79 etsningar + Diverse"

Ta den!!!

Öppet mellan 12-16.00

Chigago Bio


Nästa utställning; Pia Jämtvall.

För övrigt låg just Chigago-Biografen på Hornsgatan 75.
Öppnad 26/9 1909.
Nedlagd juni 1956.
Chigago erbjöd enligt tidningsannonserna "förstklassisk orkestermusik".
Salongen hade från början 319 platser.
1911 minskades antalet platser till 210.
Redaktören Karl Lundegård var en av många som drev Chigago-Biografen ...

Andra bloggar om: , , , , ,

13 kommentarer:

  1. Men va fasen det stänger ju 16.00, hoppas du hinner ...
    Ta flyget!!

    SvaraRadera
  2. Visst hinde jag. En etsning ska jag få när de etsats färdigt.

    SvaraRadera
  3. Kul!
    En etsning att locka hem med :-)
    Vilken blev det?
    Jag lovar att inte breätta det för skomakarn.
    Han som satt upp skylten, att han mottager inget mer arbete, han skulle inte förstå att man lägger pengar på konst!!

    SvaraRadera
  4. Hahaha inte f*n vet jag! Det var så stressigt och det verkade vara rena rama slutsamlingen av närmast sörjande (s a s). Med andra ord trångt. Jag borde ju veta vad den föreställde men... stessman och trångman och det faktum att jag ville ha alla! Valet var i princip omöjligt att göra. Hade jag haft en tärning hade den fått bestämma. Men både du å jag skola få veta asap. Pråmmiss. Men skomakarn får inge veta.

    SvaraRadera
  5. Jo, den ska förstås lockas med! Jag har faktiskt flera, så jag kan locka med pluralis. Den ska få hänga med min Fridell och min Renqvist. Där bör han trivas. Annars får han bo på dass! :)

    SvaraRadera
  6. Ja jag hörde av han Lindroth alldeles i detta nyliga nu att det varit hausse i närheten av det gamla börshuset och att miljonärskan Sjövall hade handlat friskt innan och efter det att finnisagebaren öppnat.

    Ja inte var det lätt att välja ...

    Jasså min herre har både en Fridell och en Renqvist då förstår jag varför han även ville ha en Gustavson, då har han ju både tycke och smak, bra sådan!!

    På dass!
    Det får han lov att icke ens nämna vare sig för skomakarn eller för Eriksson, för på dass ska man enligt dessa båda herrar, bara ha kungligheter, helst sådan som åskar när det går ... :)

    SvaraRadera
  7. "...miljonärskan Sjövall hade handlat friskt innan och efter det att finnisagebaren öppnat."

    - Eh? Jag är inte insatt. Men OK.

    Ja, nu passade han Fronning på att skryta om sina små guldkorn. Jojo.

    Dasset är väl en hedersplats värd namnet. Passar väl både en GG en CXV en OI och en OII. I vilken ordning de går kan man ju diskutera. Nämn icke noe till de herrarna du nämnde.

    SvaraRadera
  8. Maj!!!

    Har du ingen RR på dasset oxå :)
    Om så är fallet lovar jag att inte nämna något om någonting, men byt lås på skithuset :)

    SvaraRadera
  9. Sååå. Är hon konstmecenat. Där ser man. Galleristen sa förresten att man höll på att göra bok av etsningarna. Det lät ju som en bra idé.

    SvaraRadera
  10. Nej, tror jag inte :)

    Mannen bakom artikeln "Gustavson i sina drömmars ..", Roffe Broberg jobbar på att få ihop en bok, wir wollen sehen etsen können?
    Men, men, men ...

    SvaraRadera
  11. Ach so. Der ist der mann. Ach so.

    SvaraRadera