08 juli 2008

Dagens Fynd

Vid infarten till "tippen" i Hemse.
Där står den.
"Grejen" som han Lindroth vill ha/ta :)
Han vill ha den vid sin station.
Idag fick han ta den.
Men.
Vad är detta för en märklig sak.

Någon form av kärra??


.. omgjord till travsulky!!


"El-cykel Ekipage"?
Tillverkad av GM.
Klokare??
Nja inte särskilt :)

Google??



Självklart :)
En GM ELC 10 1942
Tillverkad 1942.
Finns på tekniska ...
Föremål nr. TM29773


eller ...



Nåväl tillbaka till Hemse och tippen ...
.. och Hasses fynd.
Förhoppningsvis kommer den till Station Tellungs morgens ...

Återkommer :)

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Det här var ju ett härligt reportage! :-)

    Vet du vad... Jag har baske mej fotograferat ett utedass idag - inklusive haspen på dörren! Var får man såna idéer ifrån???

    Smittar det???

    Frågan är om jag verkligen ska lägga ut bilderna i bloggen...? Får nog fundera lite på den saken! ;-)

    För övrigt läser jag dina gotländska inlägg med stort nöje varje dag!

    SvaraRadera
  2. annakk:
    Tack!!

    Skyll inte på mig, skyll på skönheten!

    Ligemåde, jag missar inte många spindlar :).

    Dasset på bloggen?
    Hur ska annars få se det??

    SvaraRadera
  3. Ang dass på blogg! :-) Fyren finns i Osby och skönheten på vischan nån mil nordost därom. I norra Skåne, alltså.

    SvaraRadera
  4. Osby!
    Härligt, härligt, har inte många förlagor från den delen av världen.
    Dessutom är det ju kul att det bloggas om dasskulturen :))))
    Mera, flera ...

    Och du får gärna slänga upp dom på dassspottsidan

    SvaraRadera
  5. Tror minsann att jag lyckades spotta dit dom!? :-)

    SvaraRadera