15 juli 2008

Dagens Speed

SPEED.
Så heter årets utställning på Konsthallen i Virserum.
Den handlar om speddvaj.
Småländsk speedvaj ...
Foton, filmer och mycket annat.
Om legender och nya förmåger.

Kolla in designen.
Snacka om lampa ...

Detaljbilden visar att det är två speddvajförare som lyser upp tillvaron.
Frågan är vilka?
Kan du det?
Fina priser väntar ...


Var är brudarna?
Det ska ju vara fyra vackra damer som bär upp paraplyerna.
Var är dom.
Hrmffff!!

VMS.
Vetlanda Motorsällskap.
Njudungarna.

Elit Vetlanda.

Sedan var det dags att speeda ner sig en smula.
Örtagården ...

Ta lite kaff ...

Kolla på blommorna ...


Och.
Vad skådar mitt norra öga i bakgrunden?
Ja men visst.
Ett skithus ...

Så var det.
Dock var båda fjölen borta.
Men.
Spåren.
Jag såg spåren ...

Till sist en bild som visar upp det vackra Virserum ...

Uppdaterat 16/7 ...
Hoj-hoj ...

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

  1. Tycks inte bara ha missat "Midsomer"... Utan även denna plats på jorden!? :-)

    SvaraRadera
  2. Ja och den missen är petydligt tyngre att bära.
    Det är helt fantastiskt att den stora kulturella anläggning ligger i lilla Virserum.
    Finns mycket mer att se än det lilla jag plåtade!!
    Och.
    Du.
    Njudungarna vann :)

    SvaraRadera
  3. Fundin, Ove ... som fyllde 75 för ngr månader sedan - han kände jag igen. Och sedan även grinet på Olle Nygren ;)

    SvaraRadera
  4. Fick nån konstig vibb här om dunungar som kör speedway... Undrar om det går att knåpa ihop en sån bild!? :-)

    SvaraRadera
  5. Fred:
    Du vann.
    Alla rätt.
    Imponerande.
    Var vill du att vi ska lossa gruset??

    annakk:
    Dunungar :)
    När Conny "Mästaren" Samuelsson körde sitt sista race var han nästan 50 bast.
    Dunungar :)
    Men du fixar det det vet jag :))))

    SvaraRadera
  6. Klart jag har fixat det! ;-)

    http://handerblandander.blogg.se/2008/july/hoj-hoj.html

    SvaraRadera