21 juli 2008

Dagens Pekfinger

Han Klaschen alias mr fronning spottade en biograf.
Bland träd, gräs och stenar.
I Norrtälje.
Royal.
Men.
Då dök det likt en havsörn upp en tanke??
Jag var ju på väg att bygga en modell av en biograf.
Som låg i Norrtälje.
Men inte.
Inte var det Royal??
Icke, sa Nicke Bergström.
Det var en äldre ...
Minns inte namnet.
Men minns att jag fixade ritningar.
Och någonstans.
Någonstans låg dom!!

Biografen ligger eller hemska tanke låg i kv. Merkurius.
Så nu "fronning" ...
Nu är det bara att ladda batterierna ...





Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. Ja du. Vad ska man säga... Vet inte var kv Merkurius ligger. Det enda jag kan hitta på neeetet om biografer i Uppsala är "...på biograf Fenix i Norrtälje. Den låg där nuvarande Royal och Riwerside nu ligger." Det är ju inte otroligt att tro att den gamla biografen fick stryka på fötterna för den nya. Tråkigt nog. Jag är i härliga Bromma nu så jag kan inte kolla upp nåt. Ta en stadsvandring själv, vetja. Du kanske hittar'n.

    SvaraRadera
  2. Det är mycket möjligt att denna biograf revs för att ge plats åt, men ...
    Jag har för mig att Royal fanns då jag spottade denna??

    Stadsvandra moi?
    I detta j*vla veder!!

    SvaraRadera
  3. Jaha, du har sett den med egna ögen? Ja då kan det inte stämma. Även om du är en gammal stöt ;) så var du väl inte gammal redan 1939?? Så då finns det hopp. Jag har redan satt spårhundar på ärendet. För det är ju ett rackarns hundvädur.

    SvaraRadera
  4. Jag gick hela stadsvandringen, vände varenda bild men inget ...
    Gäss jag har sett den och jag tog bilder, men var??
    Sen gick jag till Norrtälje kommunhus och fick ritningarna.
    Den såg ut nästan ut som Saga Biografen i Vetlanda ...
    Åsa-Nisse :)

    Ska nu sätta igång med att leta mina gamla anloga, kanske ...

    SvaraRadera