06 augusti 2008

Dagens Bonuspoäng

Det är bara att buga sig.
Det är lika bra att ta hornen i sidan.
Det blev förlust för Elitlaget.
Det blev förlust nere i Målilla.
Men vi gav dom en match.
Vi gjorde en heroisk insats.

Efter 9 heat ledde hemmalaget med 31-23
Men sen ...
Och sen ...
33-33.
36-36
39-39.

Sen körde hemmalaget in en femetta!
Tack för i afton.
Tack för kaffet!

Jag kan konstens att förlora.
Jag kan ta en förlust.
Jag kan erkänna mig besegrad.
Jag kan allt.
Jag kan även se och inse att ...
.. hade inte Holta skadat sig i det andra heatet.
.. hade han inte blivit axelskadad och fått utgå.
Då.
Då hade vi vunnit.

Sa jag det?
Bonuspoängen.
Vi tog bonuspoängen.
Vi vann hemma med hela 55-41
Vi förlorade borta med endast 51-45.
Tamefan.
Är vi inte bäst i Småland :)

Så här körde laget:
Jaroslaw Hampel 12 (6 heat), Lee Richardson 8 (5), Thomas H Jonasson 8 (5), Ales Dryml 7 (6), Rune Holta 4 (2), Peter Ljung 3 (4, Morten Risager 3 (3).


Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar