09 augusti 2008

Dagens Grop

Igår gamla Folkan.
Idag ett hål.
En grop.




Imorgon??
Läste i det lokala bladet.
Skönhetsrådet tycker "The New Folkan" är för ful.

"Skönhetsrådet finner det beklagligt att man i ett stadens mest attraktiva nybyggnadslägen inte kan prestera något som bättre motsvarar de arkektoniska krav som måste ställas. Det borde varit självklart att berika Östermalmstorg med ny, samtida arkitektur av hög rang"


Sa som samtida?
Samtida som han Lindhe??
Samtidskonst!!

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

  1. En fin grop! Inte ser det planerade huset speciellt kul ut. Kanske om de stora rutorna funnits på alla plan. Men jag vet inte vad som ska vara däri. Hur som helst så är det varken jättefult eller jättesnyggt. Bara lite lagom. Som vanligt. Det slår mig dock att det ser närmast lite gammalt ut i stilen, som om det var byggt i början av 70-talet eller så.

    SvaraRadera
  2. "Det borde varit självklart att berika Östermalmstorg med ny, samtida arkitektur av hög rang"

    Skönhetsrådets uttalande var ju faktiskt, för omväxlings skull, ganska träffande och lovande, enligt mig. Å andra sidan skulle Skönhetsrådet varit missnöjd med i princip allt som hade kunnat presenteras i stället.

    SvaraRadera
  3. Gropen är fin, men inte f*n trodde jag att jag skulle behöva följa dess utveckling så här länge, jag trodde att efter rivningen skulle det bara smälla till och så ...
    Detta sår i bebyggelsen är ju inte vackrare än byggnaden som skönhetsrådet säger nej till :)

    Vem är skönhetsrådet att avgöra vad som är samtida arkitektur av rang??

    Åhlens har tingat två våningar, dom stora fönsterna, man ska flytta sin hacienda tvärs över vägen.
    Här hittade jag en annan bild??
    Nu blev jag lite konfunderad.
    Å andra sidan detta förslag är väl också så där lite lagom!
    Det jag vet att man reagerat på är att utseendet på takvåningen(arna).

    Vad gör Gert nu för tiden:)))

    SvaraRadera
  4. "Vem är skönhetsrådet att avgöra vad som är samtida arkitektur av rang??"

    Vem är skönhetsrådet?

    Takvåningarna reagerade jag faktiskt vid också men det hela såg lite bättre ut på den andra bilden tycker jag. Men men vi får väl se när det äntligen står där.

    gert paddlar i OS.

    SvaraRadera