03 augusti 2008

Dagens HÖster

Om jag säger Skövde.
Då säger du Billingehus och handboll.
Eller hur!
Det gjorde jag också ...
Fram till för en månad sedan.
Då insåg jag att Skövde är en fotbollsstad.
Det måste den vara.
Det måste den helt enkelt vara.
För lag som besegrar Öster ...
Och det var just det Skövde gjorde.
Ofattbart ja visst.
Ofattbart men sant.
Har alla handbollsspelare sadlat om??

Men nu är det andra tider.
Idag är det omstart i "söderettan".
Nu är det höstsäsong som gäller.
Och det.
Det innebär Östertid.
Det har det alltid varit ...
Hösten tillhör Öster.
Så välkomna ni fotbollsspelande skövdebor.
Välkomna till Värend och dess vall.
Välkomna att bevittna en blåröd fotbollslektion.



Fakta är att det har hänt lite i truppen.
Emil Nouri har skrivit på för Kalmar FF (!!).
Stackare.
Hoppas han inte blåser bort där på skansen :).
Och vi har fått tre nyförvärv.
Två av dom ä spelklara till dagens match.
Axel Johansson från Brommapojkarna (!!) .
Jabu Mahlangu en sydafrikansk VM-spelare (!!).

Sa jag att serieledande Trollhättan åkte på pumpen igår.
Utspelade på hemmaplan av Mabi ... :)
Nu är det höst.
Nu är det höst i Trôllehättebor.
Nu är det höst.
Höstvindar och tungt gräs är inget för Trôllhättebor.
Sanna mina fotbollsskor.
Dessutom förlorade serietvåan Carlstad U mot IFK Malmö ...
Allt går vår väg.
Allt gick nästan Malmös väg.
Men som tur var var det rätt lag som vann.
Det var rätt Malmölag som torskade :)

Idag vinner vi med 3-0.
Petry, Axel Johansson och Jabu Mahlangu ...

Uppdaterat 13:32.
FINNS HERE WHERE THERE

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar