01 augusti 2008

Dagens Miss

Egentligen ...
Egentligen skulle jag nu suttit på en båt.
En stor båt.
Ingen jäkla minutläggare ...

Just i detta nu avgick en av gotlandsbåtarna.
Just i detta nu avgick just den gotlandsbåten som jag skulle åkt med!!
Jag var inbokad.
Allt var klart.
Allt var lugnt ...
.. trodde jag!!

Men.
Två minuter.
Jag ankom terminalen två minuter försent :)
Repet var draget.
Fanns inte en chans.
Minst 15 minuter säger gotlandslagen!!
Huvva, huvva

Man kan beskriva känslorna med Nikis bakbild på "Den röda faran".
Så här känns det :))



Samma bild kan också beskriva ...
.. hur det känns när det visar sig att ...
Terminalens restaurang inte säljer starkare öl än lättöl.

16.10.
Nypåstigna ...

Andra bloggar om: , , , ,

3 kommentarer:

  1. J*vla klantröv! ;D Kom du med nästa då? Eller fyllnade du till på lättölen?

    SvaraRadera
  2. Klantröv jag??
    Moi??
    Så här kan det bli om man får ett erbjudande att åka bil ...
    Hade jag tagit den lokala bussen så hade detta aldrig ...
    Men 16.10-färjan missade jag inte.
    Trots alla lättflygande öl!!
    Lämnade aldrig terminalen :))
    Dumt å chansa

    SvaraRadera