12 augusti 2008

Dagens Steen

Oscar Steenfull.
Stenfull hockeyspelare i Modo iblandad i polisarrest!
Den senaste i raden ...
.. raden ...
.. raden ...
Full, fullare, fullast.

Förr var hockeyfrillan det stora hockeyproblemet!
Numera är det hockeyfyllan ...
For the times they are a-changin'

Ett litet förtydligande.
Det är inte bara hockeyspelare som ...
Men han den unge Carlén var inte full.
Inte lika full som kompisen i alla fall.
Om han själv fick bestämma :))



"Hockeyspelare är bäst på bio"
Bara man slapp popcorn ...


Helt apropå ...
Sten alltså.

-Vad sa ni till mannen där borta?
-Jag sa att han skulle arbeta raskare!
-Vilken rätt har ni att befalla över honom?
-Jag betalar honom för det!
-Hur mycket betalar ni honom?
-10 kronor om dagen!
-Varifrån får ni pengarna att betala honom med?
-Jag säljer sten!
-Vem hugger stenen ni säljer?
-Det gör han!
-Hur mycket sten hugger han om dagen?
-Åh, han hugger en hel del sten på en dag!
-Hur mycket får ni för det?
-Ungefär 50 kronor!
-Men då är det ju han som betalar 40 kronor för att ni går omkring och befaller honom att arbeta raskare!
-Ja, men jag äger verktygen och maskinerna!
-Hur blev ni ägare till dem då?
-Jag sålde huggen sten och fick in så mycket pengar på den att jag kunde köpa in verktyg och maskiner!
-Vem hade huggit stenen?
-TIG DUMBOM!
August Strindberg

via gotlandsbilden


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar