08 december 2008

Dagens Dazzålågi

Ett av sommarens fynd.
Alva överöstris, Gotland.

Utedass - Alva överöstris

Utedass - Alva överöstris

Utedass - Alva överöstris

Utedass - Alva överöstris

Fler bilder.
Förfallets detaljbilder.
Ett måste om det ska bli en modell
Och det ska det -))




Sa jag det?
Sa jag att detta var ett av han Marttis tips.

Sa jag det?
Sa jag att ägarinnan.
Ägarinnan till dasset!
Hon som "sköter" dasset.
Hon sköter även ett antal Herrar ...
Hrmf??!!

Andra bloggar om: , , , , ,

7 kommentarer:

  1. Fan.
    Jag saknar dassen. Jag hinner aldrig spotta nåt i dessa dagar. Nu är det ju visserligen inte säsong heller. Men jag har hunnit dåligt i sommar också. Det måste bli ändring på det här!

    SvaraRadera
  2. Hur många har du gjort nu? 80 kanske? Nu är det skidsäsong kanske på sina håll

    SvaraRadera
  3. jansson:
    För sent ska syndarens vakna :)
    Men snart är det en ny dassig sommar, först ska vi bara vinna SM-guldet, sen är det ut i skog och mark igen :))

    kenneth:
    Typ 80 är en bra gissning :)
    Skidsäsong?
    Du menar skitsäsong!!

    SvaraRadera
  4. Stiligt - men är det ett helt naturligt förfall? Kan det ha förekommit åverkan? Återvinning av ved?

    SvaraRadera
  5. w:
    Enligt välunderrättade källor, har dasset flyttats ett tiotal meter, där det i dag står ett nybyggt så viss del av förfallet är nog inte helt naturligt ...

    SvaraRadera
  6. Aha, ett nybyggt ersättningsdass! Bravo; det är rätta tag. Och leve den undersökande dazzspottningen, som gräver sig ner i skiten och får fram sanningen. Det är rätt, ingen hög ska lämnas ovänd.

    SvaraRadera
  7. Ingen skit får lämnas utan att undersökas, man måste wallraffa det svenska skithusbeståndet :))

    SvaraRadera