09 april 2009

Dagens Bortglömda

Nu firas det i Solstaden.
Fröding gråter.
Sven-Erik håller sig nykter!
Men mitt i allt guldjubel.
Jag tycker man glömmer bort en person.
Äras den som äras bör ...
Eller??

Sanningen.
För bakom gårdagens grönlila framgång ...
Eller kanske hellre framför ...
Där står han.
Guldmakaren nummer 1.
.. Toooomas Andersson

Har han någonsin varit sämre?
Har han någonsin gjort en sämre tredjeperiod??
Icke sa Nicke.
Dags för ett nytt SMS eller :)

Sa han chanslösa?
Sa han det??
Såg vi samma match eller?
Såg vi samma finalserie eller??
Blir man hög av att odla pelagonier eller ...
Vill man bara hamna på sin egna "Floskeltopp" eller ...?

Andra bloggar om: , , , , , ,

14 kommentarer:

  1. Är det inte du som brukar framhålla att du är stor i nederlagets stund? Har jag fel? Det här luktar ju dålig f........
    Fyll i själv. (fisk? fothygien?)

    SvaraRadera
  2. pef:
    Hade du tur, får du ett snabbt svar, svar på tal!
    Det är mycket som jag hävdar, det jag framför allt hävdar är att med "gåsen" kommer sanningen och rätt ska vara rätt, äras den som äras bör.

    Stor förlorare?
    Hrmf!!

    Det jag alltid hävdad är att jag kan konsten att förlora, därför att jag förlorar så ofta (:, jag förlorar med mina favoritlag, jag har förlorat en hel förmögenhet, PANG sa det när jag smällde den i Kanada, oljans förlovade land, men jag har aldrig hävdat att jag är en GOD förlorare, jag hatar goda förlorare :))), efter Jesus så är goda förlorare det värsta jag vet!!

    Det som luktar?
    Skulle tro att det antingen är värmlandssvin eller rönnbär!!
    Men va fan u då?
    Det börjar ju inte på f...?

    SvaraRadera
  3. raggmunk:
    Först buttending och så det här :)

    SvaraRadera
  4. Får väl beklaga.
    Dom var bättre helt enkelt. ;-)
    Men de två matcher jag nu såg (4&5) var helt otroligt underhållande.
    Nästan som bandy. :-)
    Nu tar jag påsklov....

    SvaraRadera
  5. ///:
    Nu tar jag snabbt tillbaka påskhälsningen, "dom var bättre helt enkelt"??
    Så jädrans enkelt kan väl inte livet vara?? :))

    Nåväl hur rätt har du inte ang. underhållningen.
    Enligt mitt humbla sätt å se det, efter det att jag för första året (tack Telia Bredbands-TV) kunnat följa hockeyn och dess slutspel är att hockeyn helt klart slår ut bandyn .. tyvärr!
    Sista matcherna har man ju knappt kunnat sitta still ...
    Bandyn har en final, hockeyn sju (nåväl), men helt enkelt spänningsbraunderhållningswunderbaumalainen!

    Endast en final med ett gult lag skulle kunna mäta sig ...
    PÅsklov på dig!!
    Men glad det Vetekatten :))

    SvaraRadera
  6. Ledsen men så enkelt är det och det kostar alltid minst med ord och meningar.
    "Dom var bättre", solklart med mina neutrala ögon. Tror inte jag var ensam utanför Småland att se det.
    Men jag citerar " En rättvis förlust"

    Underhållningsvärde är färskvara.
    Tacka f.n för det, ditt lag var ju med i denna sport.
    Hockey kontra bandy går inte, eller vill inte.

    SvaraRadera
  7. Solklart?
    Är du på semester i Karlstad eller??
    Usch vad jag hatar vissa uttryck, en rättvis förlust, är just ett sådant, framför allt igår och idag, fy fan!! :)
    Men chanslösa, hur var det han skrev han med lingonsylten .. up my butt!!

    När det gäller bandy kontra hockey så kan jag väl bara konstatera att trots att bandysändningarna blivit bättre så är fortfarande hockeyn en bättre TV-sport ...!

    SvaraRadera
  8. "kan konsten att förlora" - så var det ja. Det är bra det. Hur skulle det annars se ut? Jaså, oljespekulationerna gick i putten? Du gick på pumpen?

    SvaraRadera
  9. pef:
    Just det ja den konsten kan jag och det är en konst att kunna förlora :)

    Oljespekulationer?
    Pumpen??
    Gulfkriget?

    SvaraRadera
  10. Men hallå! Här är det jag som ställer frågorna!

    SvaraRadera
  11. Fronning är besläktad med fantomen och gudrun, det har du själv sagt.

    SvaraRadera
  12. Brukar se bandy på plats. Såg hockey på plats 1979 Brynäs-Djurgården i gavlerinken. Minns det som en märklig upplevelse. Jag som aldrig missat en VM match och har varenda måjgörare uppskriven i en pärm så länge Svt sände.
    Överens - Hockey e bättre i TV om de nu spelar roll.
    Vill bara uppmärksamma på att citaten är dina egna. ;-))) sorry ...
    Tacka inte.

    SvaraRadera
  13. pef:
    Och jag lämnade ju svaren ...

    kenneth:
    Han är släkt med alla :)

    ///:
    Och som manlängtar tillbak till den tiden då Svt sände, nu bir det för många avbrott och för mycket snack och telefontävlingar och en annan massa dynga.
    Mina citat??
    Kan det va möjligt :)
    Då tar jag tillbaka alla tackor!

    SvaraRadera